Administratör, noggrann och flexibel

Arbetsbeskrivning

Personalcentralen är ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi hjälper våra kunder med personalresurser inom industri & logistik i Öresundsregionen. Personalcentralen AB skräddarsyr och erbjuder helhetslösningar eller enskilda tjänster inom personalområdet. Grunden i vår verksamhet utgörs av Uthyrning av arbetskraft, främst lagerarbetare, truckförare, terminalarbetare, operatörer och montörer för industrin. Därutöver erbjuder vi professionell Rekryterings- och Urvalsservice för alla typer av tjänster och vi levererar Omställningsstöd åt varslade eller uppsagda medarbetare och Jobbcoachning åt arbetssökande. ADMINISTRATÖR Vi söker nu en ny medarbetare till vårt kontor. Din huvuduppgift blir, att ansvara för vår löneadministration. Vi arbetar med Visma/SPCS och hanterar flera olika kollektivavtal samtidigt. Du svarar också för annan personaladministration som kontaktskrivning med nyanställda och registrering i vårt personaladministrativa system, Intelliplan. Vid sidan om detta deltar Du dagligen i vår bemanningsverksamhet. Du tar tex emot sjukanmälningar, deltar i rekryteringsprocessen, introducerar nyanställda, koordinerar bokningar och hjälper kunder och medarbetare och andra förekommande arbetsuppgifter. Att hantera löner inom bemanningsbranschen är en komplex uppgift som kräver goda kunskaper om arbetslagstiftning och kollektivavtal. Har Du erfarenhet av lönehantering är det en stor merit. Du kanske har arbetat med löneadministration på en personalavdelning eller har erfarenhet av lönerapportering från någon annan befattning. Du är en flexibel person som klarar av att växla mellan flera uppgifter i högt tempo. För att vara en duktig löneadministratör krävs noggrannhet och siffersinne. För att lyckas i andra uppgifter krävs tex god kommunikationsförmåga, snabbhet i tanke & handling och en stor servicekänsla. I den här befattningen kommunicerar Du dagligen med ett stort antal personer, såväl internt som externt. Det är medarbetare, kunder, myndigheter och organisationer. Det är därför mycket viktigt att kunna ta initiativ, våga ta rätt kontakt för att räta ut frågetecken och finna lösningar till problem. Du är ibland ute på olika arbetsplatser och stöttar våra medarbetare och möter då både kunder och andra aktörer ansikte mot ansikte. OBS att körkort är ett absolut krav för att kunna utföra vissa av uppgifterna. Saknar Du körkort kan Du inte bli aktuell för denna tjänst! OBS Vi erbjuder rätt kandidat en möjlighet att utvecklas inom löneadministration och personaladministration inom bemanningsbranschen. Tjänsten är ny och det finns goda möjligheter att påverka, utveckla och forma innehållet i befattningen. Ansök snarast via e-post, vi arbetar med löpande urval. Märk Din ansökan "Administratör"!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PERSONALCENTRALEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 24 september 2010
  • Ansök senast: 17 oktober 2010

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010