Administratör / ordermottagare / innesäljare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta i en bred roll med många varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden hos en av våra kunder. Tjänsten som är på konsultbasis och heltid beräknas starta omgående och du kommer att vara placerad hos vår kund på Kungsholmen. För att söka denna tjänst är det ett krav att du kan påbörja din anställning omgående. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken. Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset - både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter. Arbetsuppgifter Du kommer att ha försäljningsansvar mot egna kunder, självständigt planera arbetet och kalkylera priser för dina kunder. Tjänsten innebär även kontinuerlig kontakt med vår kunds lager och att hantera frågor/avvikelser som har att göra med in- och utleveranser. Rollen innebär även uppgifter som: - ordersupport till interna och externa kunder - sökning av gods via dator eller telefon - administration av inleveranser till lager - omfakturering av frakter och externa produkter - registrera och kontrollera inventeringsunderlag från lager - administration av prislistor, cisternbeställningar och registrering av kunduppgifter - fakturering - kontering av fakturor - registrering av bokföringsorder - kontoavstämning av lagerinköp - intrastatrapportering och periodisk sammanställning EU-försäljning - hantera e-post från info-lådan på hemsidan - assistera marknadschefen vid utskick av marknadsföringsmaterial - hantera beställningar av bland annat profilkläder och provtagningskit. Utbildning/erfarenhet Vi ser att du som söker har en gymnasieexamen och några års erfarenhet av liknande roll enligt ovan. Du är van att arbeta i olika datasystem och behärskar Office-paketet. Kan du Movex är det meriterande. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är självgående, flexibel och trivs i en roll där du får lösa problem och arbeta självständigt. Du har en hög social närvaro, är ordningsam, flexibel och har en mycket god prioriteringsförmåga även under hög arbetsbelastning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Företagsbeskrivning Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden Ekonomi, Administration, Life Science och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Kontor
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 23 augusti 2010
  • Ansök senast: 6 september 2010

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Kundtjänst/ordermottagare

3 mars 2010