Administratör på deltid för distansarbete hos vår kund i Västerås!

Administratör på deltid för distansarbete hos vår kund i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter en självständig och initiativtagande administratör på 50% till vår kund i Västerås. Rollen som administratör är en utmärkt möjlighet för dig som vill använda dina kunskaper inom ekonomi och andra administrativa arbetsuppgifter i en växande organisation. Ansök idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
I rollen som administratör har du möjlighet att stötta företagets VD med diverse administrativa uppgifter för att stötta upp för nuvarande aktiviteter och framtida expansion. Företaget är specialiserade på CE-certifiering av maskiner och teknisk dokumentation och har i huvudsak sin verksamhet i EU men även kunder i Sydkorea och Kina. I dagsläget finns två filialer en i Belgien och en i Sverige. Arbetet sker helt digitalt på 50 % men möjlighet att bestämma schema i samråd med företaget.

En central del av din roll kommer vara att hantera inkommande fakturor och kvitton i en dedikerad applikation. Du kommer även att upprätta utgående fakturor och verifiera inkommande betalfakturor. Förutom detta kommer du även att administrera korrekt registrering av underkonsulters tidsrapportering. Du kommer även ha kontakt med revisorer för respektive filial.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta på distans.
- En stöttande konsultchef på Academic Work.
- Möjlighet att själv vara med och styra ditt arbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administration av inkommande fakturor och kvitton i en dedikerad applikation.
* Verifiering av korrekt registrering av timmar utförda av underkonsulter.
* Upprättande av utgående fakturor och verifiering av betalningsfakturor.
* I huvudsak mejlkontakt med revisorer för respektive filial.


VI SÖKER DIG SOM


* Har erfarenhet av administrativt arbete inom liknande arbetsuppgifter.
* Besitter goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.
* Har goda datakunskaper.


Det är meriterande om du har
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Besitter kunskaper i flamländska, vilket är en fördel i kommunikationen med den belgiska filialen.
- Har erfarenhet av digitala fakturasystem.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Om företaget
Företaget är specialiserade på CE-certifiering av maskiner och teknisk dokumentation och har i huvudsak sin verksamhet i EU men även kunder i Sydkorea och Kina. I dagsläget finns två filialer en i Belgien och en i Sverige.
Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få veta mer om kunden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 22 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024