Administratör på deltid med erfarenhet av registratur sökes till myndighet

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av varierande arbetsuppgifter och tycker om att arbeta administrativt med inslag av kommunikation? Då myndigheten i höst kommer att flyttas till annan ort och flera anställda därmed sökt sig vidare till nya jobb söker nu vår kund förstärkning till den administrativa funktionen för att stötta upp verksamheten innan flytten.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är en liten myndighet med 12 anställda. Du kommer att arbeta inom den administrativa funktionen som består av en kanslichef som arbetar 50% och en administratör/kommunikatör som arbetar 100%. Myndigheten har till uppgift att utvärdera, analysera och redovisa effekter av både förslag och genomförda åtgärder inom kulturområdet, baserat på de kulturpolitiska målen. De assisterar även regeringen med underlag och utvecklingsrekommendationer rörande den statliga kulturpolitiken.

Om uppdraget:

Som administratör hos vår kund kommer du att hantera en variation av arbetsuppgifter, såsom administration/kommunikation och registratur/arkiv.

Administration/kommunikation kommer att bestå av löpande uppdatering av myndighetens webbplatser: Nyhetsinlägg, publicera rapporter, samt uppdatera övriga sidor vid behov. ? Löpande uppdatering av översikt över kommande publikationer, distribuera internt och till departementet, ta fram bilder till rapportomslag och webb, samt planera och koordinera slutproduktion av publikationer: Tidsplanering, boka in språkgranskning, översättning, layout, sättning och tryck. Du kommer eventuellt att självständigt producera omslag i InDesign och tryck-pdf-er av rapporter i Adobe Acrobat, samt leverera digitala pliktexemplar och utskick av rapporter. Du kommer att skicka pressmeddelanden via MyNewsdesk och ansvara för löpande uppdatering av kontaktlistor.

Registratur/arkiv innefattar följande arbetsuppgifter. Daglig posthantering, diarieföring i ACTA, avslut och arkivering av ärenden och projekt, arkivläggning av dokumentserier enligt arkivförteckning (c:a 2-3 ggr/år) och löpande stöd rörande diarieföring och (projekt-) arkivering till medarbetare, samt hantera utlämning av offentliga handlingar.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma.

Dina kvalifikationer:

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Erfarenhet och kunskap om registratur och arkiv är meriterande
- Erfarenhet av arbete med webbsidor i Wordpress, samt enklare jobb i InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat är meriterande

Omfattning och tillträde:

Tjänsten avser ett deltids konsultuppdrag på 75% med start 2018-02-05 och beräknas pågå under ca 7 månader, med chans till förlängning.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • 75% Visstid
  • Publicerat: 15 januari 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


10 augusti 2022

10 augusti 2022

10 augusti 2022

Administrativ assistent inom Wealth Management

Administrativ assistent inom Wealth Management

10 augusti 2022