Administratör Plan-, bygg- och MEX-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av våra fem avdelningar: plan- bygg- och MEX, fastighet, gata/park, måltid samt lokalvård. Förvaltningen har totalt ca 110 medarbetare.



Vi som arbetar på Plan-, bygg- och MEX ansvarar för kommunens plan- och bygglovshantering, tillsyn, karta-GIS och mark- och exploateringsärenden.

Som administratör är du med och bidrar till att skapa Munkedals fysiska miljö.

Arbetsbeskrivning
Tillsammans med dina kollegor (idag 12 st.) på Plan-, bygg- och MEX-avdelningen har du en viktig roll i våra administrativa processer och du kommer att delta i förbättringsarbeten och utveckling av samhällsbyggnadsprocessen. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi stöttar och ställer upp för varandra och arbetar tillsammans mot verksamhetens mål.

I tjänsten arbetar du bland annat med:

- utveckling av vårt arbete med samhällsbyggnadsprocessen och digitalisering. 
- diarieföring, expediering, arkivering, fakturahantering och remissutskick.
- du har kundkontakt, muntlig och skriftlig kommunikation med sökande kring ärenden.
- du ansvarar för delar av hemsidan som rör samhällsbyggnad.

Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid utefter avdelningens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och har fortsatta högskolestudier inom administration, offentlig förvaltning, miljö- eller byggområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har också erfarenhet av administrativt arbete och god datavana.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom samhällsbyggnadsområdet, har arbetat med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Även kunskap inom plan- och byggprocessen är meriterande.

Vi söker dig som har ett stort intresse för utveckling av digitala processer i allmänhet och samhällsbyggnad i synnerhet. Vi kommer uppskatta din förmåga att skapa struktur, ditt metodiska arbetssätt och dina kreativa idéer som bland annat bidrar till vår digitaliseringsresa. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och tar dig an situationer på ett lösningsorienterat sätt. Mötet med människor får dig att må bra, du gillar att kommunicera i tal och skrift och entusiasmerar med din positiva energi.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund.

Intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan redan idag.

Vi hoppas att du vill bli en del i utvecklingen av vårt starka team-Välkommen med din ansökan!
 

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.


Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!


Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024