Administratör reception

Administratör reception

Arbetsbeskrivning

Polisområde Malmö består av Polisområdeskansli, två lokalpolisområden (Norr och Söder), tre sektioner (utredning, brott i nära relation och utredningsjour). Polisområde Malmö svarar, inom sitt geografiska område för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, arrestverksamheten vid Rättscentrum Malmö, receptionsverksamhet, passverksamhet, beslagshantering, ingripande- och områdespolisverksamhet, underrättelseverksamhet, brottsamordning samt spaningsverksamhet. Vi söker nu dig som vill jobba som administratör i receptionen på polisområde Malmö, LPO Norr!

Receptionen i Malmö har öppet alla dagar på året och är Region Syds största polisreception. Receptionen i Malmö erbjuder dig en stor variation av arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Vi behöver dig som har ett genuint intresse av service och av att arbeta med människor.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

ARBETSUPPGIFTER
I receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Här arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme.

I rollen som administratör i receptionen kommer du bland annat att:

• Ta emot anmälningar
• Ta emot tillståndsansökningar
• Hantera vapen/vapenlicenser
• Registrering av hittegods
• Målsägandeförhör
• Diarieföring

Övriga arbetsuppgifter kan vara att besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Gymnasieexamen med godkända betyg i svenska och engelska
• B-körkort - manuell växel
• Utöver svenska behärskar du det engelska språket, främst i tal och förståelse
• Minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta i reception i en myndighet eller annat arbete som omfattar kundkontakt och som av arbetsgivaren bedöms likvärdigt
• Mycket god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig såväl i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska
• Kunskap av polisens interna system, i synnerhet Durtvå

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som polismyndighetens ansikte utåt behöver du ha ett genuint intresse för dina medmänniskor. Att ge god service är en självklarhet för dig. Du drivs säkerligen av att få hjälpa till och vara en av dem som medborgarna vänder sig till vid behov.
Du är en god kommunikatör som inte räds för att hantera svåra samtal. Du ser krångliga ärenden som en utmaning och en chans för dig att lära dig något nytt. Du har ett högt säkerhetstänk och en stark moralisk kompass. Periodvis är det hög arbetsbelastning i receptionen, det är därför av stor vikt du fungerar väl under arbetstoppar har god förmåga att hantera dem med en fortsatt utmärkt servicenivå.

Du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera, så du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta. Du upplever dig själv som prestigelös och flexibel i ditt arbete och har inga problem med att rycka in där det behövs.
Engagerad, effektiv och tillgänglig är ledord för polisens verksamhet. I receptionen har vi som mål att dessa ledord ska genomsyra varje arbetsuppgift vi utför.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat 12 månader
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: 2 skift- alla dagar på året (periodplanering)
Antal tjänster: 3 st

I samband med intervjutillfället kommer vi att utföra ett arbetstest som en del av urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 7 september 2020 .
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Vänligen uppge i samband med ansökan om du har skyddad identitet. Interna sökande och personer med skyddad identitet uppmanas att ansöka via sin interna e-post. Har du skyddad identitet och ansöker från extern e-post eller har andra uppgifter du bedömer olämpliga att e-posta, kontakta ansvarig HR-konsult Mariana Mashoun, 0702950024 alt mariana.mashoun@polisen.se. Det går även bra att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten, HR-direkt, 205 90 Malmö.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 7 september 2020

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024