Administratör, Sektor samhällsbyggnad

Arbetsbeskrivning

I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör Ale till en attraktiv kommun i Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.

Det händer mycket i Ale just nu. Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025. Kommunen har nu fem pendelstationer och E45:an är fyrfilig, vilket skapar helt nya förutsättningar för utveckling och tillväxt. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.

Sektor samhällsbyggnad består av verksamheterna plan och bygg, miljö, teknik och fastighet. Som stöd till verksamheterna finns en gemensam administration med nio tjänster. Tyvärr kommer två av våra duktiga administratörer att sluta och vi har därför behov av nya krafter.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsterna vi söker kommer att ingå i den administrativa enheten som är en del av staben för Sektor samhällsbyggnad.

I tjänsterna ingår allmänna administrativa uppgifter som t ex ärendehantering med diarieföring och arkivering, ekonomiuppgifter med bl a fakturahantering och bokslut samt att skriva mötesanteckningar vid interna och externa möten. Det ingår även ansvar för förvaltningens reception och telefon samt andra kontakter med kunder och övrig personal.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning samt gärna yrkeserfarenhet inom samhällsbyggnad. Erfarenhet från arbete med kundorienterad verksamhet är meriterande då tjänsterna innebär mycket kundkontakt. Någon form av ekonomisk utbildning och erfarenhet av arbete med liknande ekonomiuppgifter är meriterande. Som person är du öppen, har lätt för att samarbeta med andra, noggrann, initiativrik, serviceinriktad, van att arbeta självständigt och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datorvana där kunskap i Word och Excel är ett krav medan erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carita Sandros, sektorschef
0303-33 03 12
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Rune Strömberg
0737-73 13 08
Rune Strömberg, tf verksamhetschef
0768-27 40 18
Jenny Ronnebro, tf verksamhetsutvecklare
0303-33 04 16
Administrativ chef Håkan Russberg
0303-33 00 00
Administrativ chef Håkan Russberg
0303-33 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Administration Alafors
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Två tjänster är tillsvidareanställningar, en tjänst är ett vikariat t o m 2014-06-30.
  • Publicerat: 2 oktober 2013

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024

18 april 2024

Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024