Administratör - Siemens Energy

Administratör - Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Till den funktion som administrerar utsändningar av resande tekniker söker vi nu en administratör!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som visumhandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå i att arbeta med administrering av fältservicepersonalens visumansökningar. Du blir den naturliga kontaktytan mellan personen och olika myndigheter, både i Sverige och utomlands. I dina arbetsuppgifter ingår att hålla dig uppdaterad om de regler som gäller för visum till olika länder samt att administrera visumansökningarna åt personalen.

Din profil
För att trivas och ha rätt förutsättningar för tjänsten som visumhandläggare är du social, framåt och noggrann. Du uppskattar att samarbeta med andra och du har ett utpräglat servicetänkande i dina arbetsuppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter självständigt och tar initiativ för att lösa problem som uppstår.
• Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket både i tal och skrift, erfarenhet av fler språk är meriterande.
• Du är strukturerad och noggrann.
• Du ser en utmaning i att lösa de problem som kan uppstå.
• Du har god systemvana i MS Office, Word och Excel.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024