OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Umia Nord AB söker en administratör avseende ett föräldravikariat på 14 månader.
Rollen som administratör omfattar i stora drag HR- och löneadministration samt andra administrativa uppgifter. Du arbetar med alla delar i löneprocessen, allt från tidsregistrering till bearbetning och utbetalning av löner. Utöver detta innehåller dina arbetsdagar fakturering, hantering av leverantörsfakturor, rapportering till myndigheter och organisationer, växelhantering, support till organisationens alla delar m.m. Du arbetar tillsammans med en kollega som har liknande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som
- Har arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom löneadministration där du arbetat med hela löneprocessen.
- Har goda kunskaper i Svenska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Crona
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta med löneadministration mot kollektivavtal inom Installatörsföretagen, ex. Installationsavtalet och teknikinstallationsavtalet.
Som person är du noggrann, ansvarstagande, kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Start: Januari 2021
Omfattning: Heltid, föräldravikariat, 14 månader
Placering: Luleå
Urval: Sker löpande, sista ansökningsdag: 2020-10-31
Kontakt: Anders Rosengren