Administratör Spånga

Administratör Spånga

Arbetsbeskrivning

Allåtervinning tar emot, sorterar, bearbetar och säljer material från industrin, hantverkare och privatpersoner. Materialet är i huvudsak järn och metaller men då bolaget ingår i en av världens största koncerner för återvinning förekommer också en del annat material i verksamheten. Allåtervinning består av fler mindre enheter - Spånga, Högdalen, Bromma. Rotation mellan de olika arbetsplatserna förekommer vid behov men det administrativa arbetet utförs i huvudsak vid huvudanläggningen i Spånga.
Du behöver vara strukturerad och kunna planera din tid för att nå de dagliga målen för verksamheten. Ibland händer mycket samtidigt och då är det viktigt att kunna prioritera rätt. Idag finns två administratörer på plats i Spånga – rapportering sker till produktionschef som ansvarar för den dagliga driften vid samtliga tre anläggningar.
Arbetsuppgifter:
Mottagning av kunder, fysiskt vid disk samt på telefon/mail. Kundorderhantering. Inskrivning av kundens avlämnat material i affärssystem.
· Utbetalningar via Swish.
· Fakturahantering.
· Levreskontrahantering.
· Transportbokningar, in och utleverans.
· Medverka vid månadsbokslut och tillse att fakturering, reservationer utförts i god tid.
· Beställa kontorsmaterial mm.
· Diverse övriga kontorsgöromål.
Allåtervinnning står för en stark teknisk utveckling varför vana och vilja att delta i och driva på den tekniska utvecklingen är viktig.
Krav:
· Minst gymnasieutbildning inom ekonomi, handel eller motsvarande
· Erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Kunden jobbar i T5 samt Visma DCE
· B-körkort
Meriterande:
· Utbildning/vana i Officepaketet
· Vidareutbildning inom ekonomi/företagsekonomi
· Erfarenhet från Handel, Lager, kundmottagning
· Egen bil
Dagligen:
· Ansvarar för att ordning och reda upprätthålls på anläggningens kontor
· Rapportering av frånvaro till produktionschef
· Rapportering av upptäckta risker/tillbud i verksamheten till närmaste chef
· Följa upp att bokade transporter är utförda enligt beställning
· Följa upp att utlevererat material är fakturerat
· Rapportera behov av ersättning av kontorsutrustning.


Skicka din ansökan till Cecilia@prowork.se eller ring 0709838465 om du har frågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prowork Bemanning Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Postadress

Rosenborgsgatan 12
Solna, 16904

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023