Administratör & Support Specialist till Svea Energy

Administratör & Support Specialist till Svea Energy

Arbetsbeskrivning

Om oss
Svea Solar är en av Europas största aktörer inom solenergi med en vision att vara den ledande kraften i Europa i omställningen till ett 100% förnybart energisystem. Vi blev under 2019 utsedda till årets Supergasell och har sedan starten 2014 vuxit snabbt där vi 2019 omsatte runt 500 MSEK i Sverige, och har sedan dess fortsatt vår tillväxtresa.

Solcellsmarknaden är en starkt växande bransch med ytterst goda framtidsutsikter, där vi på Svea Solar erbjuder ett komplett ekosystem av produkter inom energi, bestående av batterier, laddnings-infrastruktur för elbilar, energistyrning av fastigheter, takomläggning med integrerade solceller och byggnation av storskaliga solcellsparker. År 2019 var startskottet för den globala expansionen där Spanien blev första steg ut internationellt som sedan dess har utökats med verksamheter i Nederländerna, Belgien och Tyskland.

Arbetsuppgifter
Vi på Svea Solar söker nu efter en ny Administratör & Support Specialist till vår avdelning på Svea Energy. Rollen innebär att du till största del kommer att ta emot och hantera inkommande kundärenden samt vara med och utveckla arbetssättet för ökad effektivitet och kundupplevelse.

I rollen ingår bland annat:

- Kontinuerligt strukturera och utveckla arbetssätt (mallar, processer osv)
- Dokumentera frågor och svar för att bygga kunskapsbank till utbildningar och resurser för framtida medarbetare
- Sammanställa rapporter, feedback och insikter för utveckling av verksamheten
- Föra dialog med externa parter såsom nätägare och elhandlare som berör våra kunder


Vem är du?
För att trivas i denna roll bör du älska att vara i en föränderlig och snabbväxande arbetsmiljö. Då rollen som vår support specialist kommer innebära väldigt mycket kundkontakt, och ibland komplexa ärenden, bör du på kunna hantera och kommunicera på ett naturligt sätt både på svenska och engelska.

För att lyckas i rollen tror vi även att:

- Har tagit en gymnasieexamen
- Du brinner för att bemöta alla våra kunder och deras förväntningar till högsta möjliga kvalité
- Du är ständigt ute efter att vilja utvecklas och lära dig nytt


Har du tidigare erfarenhet inom kundhantering/kundservice med reklamationer/komplicerade kundärenden ser vi det som starkt meriterande.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Du kan förvänta dig en ung, rolig och innovativ arbetsmiljö där alla strävar mot ett gemensamt mål. En god och hjärtlig gemenskap genomsyrar hela organisationen. Vi är ett starkt team av entreprenörer med kompetenser som solcellsingenjörer, software-utvecklare, professionella marknadsförare, företagsutvecklare mm. Värt att nämna är att ledningens och VDs dörr alltid står öppen. Vi på Svea Solar tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare.

Intresserad?
Vi använder oss av Veriferas kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ta chansen nu och var med och led utvecklingen mot ett förnybart Sverige med Svea Solar. Skicka gärna in ditt CV samt personligt brev. Vi önskar att du i ditt personliga brev skriver just varför du skulle passa in i denna roll.

Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan.

Varmt välkommen att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 17 april 2021

Liknande jobb


Partner Care Agent - Onboarding

Partner Care Agent - Onboarding

12 april 2021

Kundsupport till Comhem i Eskilstuna - start 10 maj

Kundsupport till Comhem i Eskilstuna - start 10 maj

12 april 2021