Administratör till Administrativa enheten

Administratör till Administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Administrativa enheten har ett centralt administrativt uppdrag för sektorns samtliga sex verksamhetsområden vilket innebär samverkan med andra funktioner och verksamheter i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i ett lösningsfokuserat, serviceinriktat och erfaret team som tillsammans handlägger avgifter och ger administrativt stöd till sektorns brukare, chefer och kollegor samt samarbetspartners.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är självständig, ansvarstagande och engagerad till Administrativa enheten, sektor Trygghet och stöd.

Du ingår i en arbetsgrupp och ansvarar tillsammans med dina kollegor för avgiftshandläggning, fakturahantering, arkivering samt vanligen förkommande kvalificerade administrativa arbetsuppgifter. I ditt uppdrag ingår också att vara sekreterare i samverkansforum och råd.

För att lyckas i ditt arbete behöver du trivas med att ge god service samtidigt som du tar vara på utvecklingsmöjligheter och idéer till förbättring.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en erfaren administratör och avgiftshandläggare med relevant eftergymnasial utbildning. Du har ett strukturerat, flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Du bidrar till arbetsgruppen med god generell administrativ kompetens där du tar ansvar, planerar, slutför och följer upp dina arbetsuppgifter. Du arbetar effektivt, målinriktat och resultatfokuserat. Det är viktigt att du är driftig och vid oklarheter tar initiativ till att tydliggöra administrativa processer.

Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp där det förväntas att du bidrar med din kompetens och samtidigt är lyhörd. Du är social, kvalitetsmedveten och har ett positivt förhållningssätt, där din entusiasm, goda samarbetsförmåga och arbetsglädje bidrar till arbetsgruppens framgång och utveckling.

Det är meriterande om du har mångårig erfarenhet av arbete i kommun och är väl bekant med offentlighetslagstiftningen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb

Kommunsekreterare

23 mars 2010

2 augusti 2010

Administrativ handläggare till Räddningstjänsten

11 februari 2010

2 Kvalificerade handläggare

12 februari 2010