Administratör till Administrativa enheten

Administratör till Administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Administrativa enheten tillhör Socialförvaltningen Hisingens ekonomiavdelning och stöttar verksamheterna och förvaltningen inom olika administrativa områden. Vi är ca 20 medarbetare och är för närvarande fördelade på tre större socialkontor, runt omkring på Hisingen. Enheten har ett brett administrativt uppdrag vilket också återspeglas i flertalet av tjänsterna.

Tjänsten som administratör hos oss innebär att erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och service till verksamheternas chefer och medarbetare. Vi söker dig som tar ett stort ansvar för både enhetens och dina egna arbetsuppgifter. Du är strukturerad och kan planera ditt egna arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tydligt lösningsfokus och har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.

På administrativa enheten kommer du att arbeta med både HR- och ekonomiadministration, samt olika fördjupningsuppdrag. I praktiken innebär detta att löpande genomföra beställningar, upprätta kundfakturor, hantera leverantörsfakturor, registrera anställningar, hantera scheman med mera, riktat till specifika enheter. Du kommer även att hantera typ olika former av mer kvalificerade inköp, t ex direktupphandlingar. Erfarenhet av mer kvalificerade inköp, såsom direktupphandlingar, är därför meriterande.

Utöver detta har även tjänsterna olika fördjupningsuppdrag, såsom uppföljning av kostnader för köpt vård och hantering av ärenden från domstolar. Administrativa enheten ansvarar även för centralt systemstöd i handläggningssystemet Treserva. Erfarenhet och kunskap från behörighets- och supportadministration för just Treserva är därför meriterande.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet av att ha arbetat som administratör där inköp och beställningar har ingått som arbetsuppgifter.
Yrkeserfarenhet från administrativt arbete är meriterande. Har du även flerårig arbetslivserfarenhet från det administrativa området är det meriterande

I rollen behöver du kunna arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du använder tiden effektivt och ser till att arbetet slutförs. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

13 maj 2024

Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024