Administratör till Anticimex Försäkringar

Administratör till Anticimex Försäkringar

Arbetsbeskrivning

Anticimex Försäkringar ingår i Anticimex koncernen som består av Sverige, Norden, Europa, USA, Singapore och Australien/Nya Zealand. Försäkringsbolaget har idag verksamhet i norden och övriga Europa och arbetar kontinuerligt för att erbjuda försäkringslösningar till samtliga kunder inom koncernen. Anticimex koncern grundades 1934 av tre familjer och har ca 5 600 (varav 1 400 i Sverige) anställda som arbetar inom områdena skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Vi omsätter ca 6 miljarder kronor och finns i 18 länder. Vi har haft obruten tillväxt sedan starten och ser stora möjligheter till expansion.

Är du intresserad av hur det är att jobba på ett försäkringsbolag? Är du lösningsorienterad, serviceminded och har god systemvana? Vi på Anticimex Försäkringar är ett glatt gäng som jobbar med fokus på kvalitet, utveckling och service!

På skadeavdelningen jobbar vi med reglera skador på våra dolda fel-försäkringar och våra Skadedjur- och hussvampsförsäkringar. Vi är idag ca 20 medarbetare, där 14 av oss sitter på huvudkontoret och resterande är regionala skadehandläggare och därmed placerade ute i landet. Det är en blandning av administrativ personal, jurister och byggsakkunniga.

Arbetsbeskrivning
Som administratör på Skadeavdelningen har du en framträdande roll och agerar första kontakt med våra kunder. Arbetet består företrädelsevis av att svara våra kunder när de ringer eller mailar, samt registrera skador. I tjänsten igår även annan administration och enklare skadereglering. Du kommer att arbeta i en grupp som alltid har nära till skratt och som förstår och uppskattar ditt arbete.

Vi erbjuder dig
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande internutbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify

Vem är du?
• Du förmedlar positiv energi i kundsamtalet och är lyhörd
• Du har erfarenhet från kundservice eller annan administrativ roll
• Du är en problemlösare som gillar ordning och reda
• Du har lätt för att lära och är bra på att prioritera och trivs med många olika arbetsuppgifter samt att jobba i ett högt tempo
• Du talar och skriver svenska, har du även andra språkkunskaper så är det meriterande

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 15/3-21 men helst så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Rihov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Anticimex Försäkringar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Besöksadress

Årstaängsvägen 21B
None

Postadress

Årstaängsvägen 21B
Stockholm, 11743

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024