Administratör till avdelningen för landsbygd, vikariat 1 år

Administratör till avdelningen för landsbygd, vikariat 1 år

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsen

Avdelningen för landsbygd består av enheten för lantbruk, enheten för djurvälfärd och livsmedel, enheten för djurskydd och enheten för landsbygdsutveckling.   På avdelningen arbetar cirka 80 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Som en av avdelningens administratörer har du en nyckelfunktion i avdelningens uppdrag. Uppdraget innebär kontakter på olika nivåer i samhället, till stor del med allmänhet och företagare. Det ställs stora krav på smidighet och omdöme i dessa kundkontakter kombinerat med integritet i myndighetsutövningen. Samverkan med andra avdelningar och enheter inom Länsstyrelsen, samt mellan länsstyrelserna, är en viktig del av arbetet. I arbetet har du mycket kontakt med övriga verksamheter och du ingår i avdelningens administrativa arbetsgrupp.

Du utgör ett viktigt stöd för såväl enhetschef som avdelningschef och medarbetare och i rollen får du möjlighet att tillämpa och utveckla din administrativa förmåga. Förutom administrativa uppgifter som ekonomiuppföljning och personalrapportering innebär arbetet också bland annat att handlägga vissa ärenden, att sammanställa statistik och att arbeta med förbättringsarbete. Du kommer att arbeta som administratör på både enheten för djurskydd och enheten för landsbygdsutveckling. En huvuduppgift på djurskyddsenheten är att jobba med återkrav och fakturering av kostnader för omhändertagna djur.

Vi söker dig som har:


• gymnasieexamen
• god kunskap i ekonomi och särskilt fakturering
• god erfarenhet av administrativt arbete inklusive ekonomi- och personaladministration
• kunskap om offentlighet och sekretess, samt de lagar och förordningar som styr dokumenthantering i offentlig administration
• förståelse för offentlig verksamhet och dess flöden av ärenden
• god kunskap i Windows Officepaket
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

 

Det är meriterande om du har:


• utbildning inom administration eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för anställningen
• erfarenhet av arbete från statlig/offentlig sektor
• erfarenhet av att arbeta i Proceedo samt Agresso/Lisa (fakturahantering samt verksamhets- och ekonomiuppföljning)
• erfarenhet av statistik och ekonomiuppföljning
• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina eller likvärdigt ärende- och dokumenthanteringssystem

Vi söker dig som är serviceinriktad och har en väl utvecklad kommunikationsförmåga. Du arbetar effektivt och strukturerat. Samtidigt är du flexibel och lösningsinriktad och tar egna initiativ. Kontakten med verksamhetsutövare är central i arbetet men även att samarbetet med kollegor och personal på avdelningen. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor: Vikariat ett år

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse 

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Länsstyrelsen verkar för en hållbar och inkluderande arbetsmiljö. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.


Som regeringens företrädare är Länsstyrelsen i Stockholm en samlande kraft i länet. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas.

Vi är 500 medarbetare som strävar efter god samhällsutveckling. Många av våra uppdrag utför vi i samverkan med länets kommuner, näringsliv, ideella sektor och medborgare. Vårt gemensamma förhållningssätt till arbetet är präglat av ansvar, respekt, balans och engagemang.

Den unika bredden i Länsstyrelsens verksamhet gör att vi kan erbjuda våra anställda intressanta och varierande arbetsuppgifter, med goda möjligheter till utveckling. Som anställd på Länsstyrelsen Stockholm kan du komma att bli en del av myndighetens krisledningsarbete. Läs mer på www.lansstyrelsen.se/stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024