Administratör till avdelningen för miljö

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Länsstyrelsens avdelning för miljö arbetar med att tillförsäkra nuvarande och kommande generationers möjligheter till en god livsmiljö, folkhälsa och välfärd genom att genomföra riksdagens och regeringens politik. Verksamheten omfattar många olika områden som innefattar både strategiska frågor och handläggning vilket kräver både bred kompetens och djup sakkunskap. Avdelningen har drygt 100 medarbetare som från år 2019 kommer att vara fördelade på sex enheter; miljöskydd, mark- och vattenskydd, miljöanalys, landskap och naturskydd, natur- och viltärenden samt naturförvaltning.

Arbetsuppgifter
Avdelningen för miljö söker en medarbetare med inriktning på administrativt stöd till avdelningens chefer och verksamhet. Du kommer att ha administrativa uppdrag för hela avdelningen samt stötta flera enhetschefer.

Rollen innebär att vara stödresurs för avdelningens verksamhet med förekommande administrativa uppgifter, bland annat stötta medarbetare i diarieföring i Platina, registrering, delgivningar och kungörelser, uppföljning av ansökningsavgifter, utlämnande av allmän handling, arkivering, personalrapportering och göra bokningar och beställningar Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningens övriga administratörer.

Kvalifikationer
Du ska ha


• utbildning på gymnasienivå
• flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• goda kunskaper i Microsoft Office
• erfarenhet av att arbeta med digital diarieföring, digitala ekonomisystem och webbpublicering
• förmåga att strukturera ditt arbete, arbeta proaktivt och prioritera bland många uppgifter
• hög servicekänsla med ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt till både uppgifternas art och till dem du stödjer och samarbetar med
• förmåga att genomföra arbetsuppgifter såväl noggrant som effektivt
• god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt 

Det är meriterande om du har


• eftergymnasial utbildning inom något av områdena administration, ekonomiadministration, uppföljning eller statistik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• arbetat i statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta i våra stödsystem Agresso, Platina, Proceedo samt SharePoint för intranät och webb 

Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper

Vad kan vi erbjuda:

Vi arbetar i fräscha lokaler centralt i Stockholm. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.

Övrigt
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

 

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-31350-2019
Sista ansökningsdag: 2019-08-25

Ansökningsförfarande

Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

 


Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne  Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen i Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 augusti 2019

Besöksadress

Box 22067
None

Postadress

Hantverkargatan 29
Stockholm, 11221

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024