Administratör till avdelningen för myndighetsutövning i Vaxholms stad

Administratör till avdelningen för myndighetsutövning i Vaxholms stad

Arbetsbeskrivning

Vaxholms stad är en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms län. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare. Arbetet inom staden präglas av vår värdegrund: Samspel, Engagemang och Respekt.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens verksamhet inom myndighetsutövning äldre och funktionshinderomsorg, individ och familjeomsorg, flyktingmottagande samt äldreomsorg och funktionshinder/omsorg utförare.
Inom förvaltningen finns 2 avdelningar; egen regi/entreprenader samt myndighetsutövning.
Avdelningen för myndighetsutövning är indelad i tre enheter; Äldre och funktionsnedsättning, Barn och familj samt Vuxenstöd.

Vi söker en administratör till avdelningen för myndighetsutövning.

Du kommer till oss i ett spännande skede där du tillsammans med engagerade kollegor driver enhetens utveckling. Din arbetsplats är placerad i vårt kommunhus tillsammans med övriga förvaltningar och stödfunktioner. Som medarbetare i Vaxholms stad omfattas du av bland annat kompetensutveckling, tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, löneväxling och gemensamma friskvårdsaktiviteter.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna i korthet:
löpande administration såsom avgiftshantering, återsökning av medel, statistik, systemadministration av myndighetens verksamhetssystem för individ och familjeomsorg samt vård och omsorg, vilket för närvarande är Procapita/LifeCare.

Systemadministrationen innefattar bland annat enklare support, behörighetshantering, integrationskörningar och viss statistiksammanställning. .

Det är en serviceinriktad funktion som innebär att man får rycka in där det behövs och arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en för arbetsgivaren adekvat utbildning och/eller en väl meriterad yrkeskompetens inom administration med tidigare erfarenhet och kunskap av liknande arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en god social förmåga och ett trevligt bemötande.

Du bör ha erfarenhet av att arbeta inom kommunal förvaltning och är väl förtrogen att arbeta med olika digitala system. Arbetet kräver en strukturerad person som kan arbeta självständigt och som har förmågan att ta till sig nya arbetsuppgifter samt noggrann och ansvarstagande.

Mycket stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, har en utmärkt känsla för service och är en riktig lagspelare.
Du har en god administrativ förmåga och tar ansvar för att uppgifterna blir gjorda på rätt sätt.
Du har också en förmåga att höja blicken och kunna se helheten och eventuella effektiviseringar och förbättringar på vägen. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många olika kontakter. Du räds inte för att skapa nya kontakter för att kunna lösa de frågor som behöver hanteras.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.

Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024