Administratör till avdelningen för ordinärt boende

Administratör till avdelningen för ordinärt boende

Arbetsbeskrivning

Administratör till avdelningen för ordinärt boende

Funktionsstödsförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning och ansvarar för att ge stöd och service till de kommunmedborgare som har fysisk, psykisk och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Med värdeorden " Delaktighet – Utveckling – Respekt" som bas strävar vi efter att tillsammans skapa ett professionellt bemötande gentemot brukaren och ett gott arbetsklimat. Vill du vara med och bidra till en ökad livskvalitet och självständighet för personer med funktionsnedsättning? Sök dig till oss!  
Inom avdelningen ordinärt boende arbetar 6 enhetschefer samt 3 administratörer. Avdelningen verkställer personlig assistans, ledsagarservice, avlösarservice, kontaktperson samt boendestöd. Vi söker nu en administratör som kommer ha samordning av kontaktpersoner som främsta uppdrag.

Beskrivning av arbetet
I de arbetsuppgifterna ingår samordning av kontaktpersoner som huvuduppdrag. Det innebär att verkställa nya beslut om kontaktperson, följa upp och förlänga pågående verkställighet. Upprätta samt följa upp genomförandeplaner kopplat till brukaren och insatsen. I dagsläget verkställer vi inom ordinärt boende 180 beslut om kontaktperson och har då samma antal uppdragstagare på förordnanden kopplat till brukarna.
Du kommer också ansvara för stöd för enhetschefer med administrativa göromål som exempelvis; hjälp med utskick, beställningar, sammanställningar, intervjuer mm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutfört som lägst en gymnasieutbildning, gärna inom vård och omsorg, alternativt har en annan gymnasieutbildning men arbetserfarenhet inom funktionshinderområdet.
Det är meriterande med:
- Erfarenhet av samordning
- Erfarenhet av uppföljning av insatser
Du behöver tycka om, och vara van vid att arbeta självständigt och flexibelt. Andra personliga egenskaper och förmågor som är viktiga är förmågan att planera och strukturera ditt arbete under året och du behöver ha god socialkompetens då arbetet innefattar möten med brukare samt uppdragstagare.

Om anställningen 
Tillsvidare, heltid.
Schemalagd arbetstid måndag till fredag, dagtid. Viss tjänstgöring på kvällar och helger vid behov.
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner
Erik Skrapegård 0455-30 36 72

Fackliga företrädare
Gith Söderqvist, Kommunal, Tfn 0455-30 52 34  

Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast Söndagen den 17 juli 2022
Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010