Administratör till Bilfinger Nordics affärsområde Maintence

Administratör till Bilfinger Nordics affärsområde Maintence

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta verksamhetsnära ihop med täta och givande interna samarbeten, ihop med att du snabbt kan prioritera om och värdesätter god service? Har du också en bakgrund från liknande arbete ihop med att du tar stort ägandeskap i allt du gör? Då är det dig vi söker för tjänsten till Bilfinger Nordics i Stenungsund. Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Är du på jakt efter nästa möjlighet så kan tjänsten som administratör hos Bilfinger Nordics i Stenungsund vara för dig. Vi söker dig som har erfarenhet från administrativt arbete, som har en god prioriteringsförmåga och snabbt kan ställa om ditt arbete vid förändringar. Ihop med detta tror vi att du värdesätter ett prestigelöst arbetssätt. Du kommer få ta plats på kontoret i Stenungsund ihop med flera andra avdelningar där din främsta uppgift blir att skapa faktureringsunderlag och fakturera Bilfingers huvudkunder, hantera inköpsodrar och stötta avdelningen med bokningar av hotell och resor samt samordning av kurser. Rollen är därför bred och varierande, den ena dagen blir sällan den andra lik. Du rapporterar direkt till affärsområdeschefen för Maintence.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Academic Work men arbetar ute hos Bilfinger Nordics som konsult. Uppdraget sträcker sig på minst 6 månader.



Du erbjuds


* Stöttande och engagerande kollegor
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
* En hängiven konsultchef som stöttar dig under hela uppdraget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Skapa faktureringsunderlag och fakturera Bilfingers huvudkunder
- Hantera och ladda upp data från olika kundsystem till Bilfingers SAP system
- Rapportera löpande till affärsområdeschef och avdelningscheferna
- Ekonomisupport - skapa fakturaunderlag och inköpsordrar
- Kontroll av ekonomi/timmar/utfall
- Bokning av hotell och resor samt samordna kurser
- Stödja övriga kollegor vid arbetstoppar eller när någon är frånvarande

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat med liknande uppgifter tidigare - du bör känna dig trygg i din roll som administratör
- Har en gymnasial utbildning - gärna med ekonomisk inriktning
- Har god system- och datavana i Excel
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift eftersom arbetet kräver det

Meriterande är om du har:


* Arbetat i ett större affärssystem tidigare - du kommer arbeta i SAP


Som person ser vi att du är:


* Serviceinriktad
* Anpassningsbar
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 100%. Start med 6 månader, chans till förlängning om samarbetet fungerar bra
* Placering: Gesällgatan 5, Stenungsund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vilka är Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB?

I Bilfingerkoncernen som är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontoret i Tyskland. I deras nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge och Finland, har de 3 500 anställda i olika projekt hos spännande kunder, onshore och offshore.

De täcker hela värdekedjan från rådgivning, ingenjörskonst, produktion, montering, underhåll, revisioner – men även miljöteknik och digitala applikationer. På Bilfinger är de engagerade i att skapa värde och att kontinuerligt arbeta med förbättringar tillsammans med deras kunder. Fokus på hälsa, säkerhet och miljö är en viktig del av deras leveranser och även det som gör dem konkurrenskraftiga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023