Administratör till Bygglovavdelningen

Arbetsbeskrivning

Stadsbyggnadskontoret söker en administratör till bygglovavdelningen

I Sundsvall byggs det som aldrig förr, staden växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Sundsvall är staden mellan bergen, vid havet, älvarna och skogarna. Här är nära till allt med naturen inpå knuten samtidigt som vi har ett av Sveriges populäraste köpcentrum.

Stadsbyggnadskontoret är en av tio förvaltningar inom Sundsvalls kommun.

Bygglovavdelningen är en av sex avdelningar på Stadsbyggnadskontoret.

Vi hjälper Stadsbyggnadsnämnden med deras myndighetsansvar för bygglov, förhandsbesked, strandskydd, teknisk granskning, tillsyn, bostadsanpassningsbidrag och information till allmänheten. Avdelningen har 15 medarbetare.

Förvaltningens bygglovavdelning söker nu en administratör då en av avdelningens medarbetare går i pension.

Uppdraget

Som en av tre medarbetare i den administrativa gruppen ansvarar du för att myndighetsutövningen sker på ett rättssäkert och effektivt sätt. Kontakter med medborgare, andra myndigheter och medarbetare inom kommunen är en viktig del.

I arbetet ingår exempelvis; registrering av in- och utgående post, utskrifter av diverse beslut, debitering och utbetalning, remisshantering, uppföljning av ärenden. Vidare ingår registerhantering, utlämning av allmänna handlingar, avsluta ärenden inför arkivering samt kundservice i form av telefonsamtal och besök.

Förväntningar

Du har några års arbetslivserfarenhet gärna inom administration eller liknande som arbetsgivaren finner likvärdigt. Du har lägst 3 år gymnasieutbildning och god datavana. Vidare har du goda kunskaper i svenska tal och skrift. För att trivas i rollen som administratör är du lyhörd, ansvarsfull och pålitlig.

Du är även strukturerad, självgående och det är viktigt för dig att leverera dina arbetsuppgifter med hög kvalitet. Du är initiativtagande och har ett smidigt förhållningssätt mot dina medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har;

- erfarenhet av att arbetat på en myndighet eller inom kommunal verksamhet

- kunskap om plan- och bygglagen

- kännedom om lagen om bostadanpassningsbidrag

- tidigare erfarenhet av liknande arbete

Vi erbjuder

Dig tillgång till god arbetsmiljö, friskvård, träning på gym och simhallar, Vår arbetsplats ligger med god tillgång till kollektivtrafik, gång- och cykelvägar. När du har behov av bil finns tillgång till parkeringsplatser och garage. Du får utvecklande arbetsuppgifter och blir en del av ett professionellt och engagerat team.

Facklig företrädare

Robin Fångsjö,Vision, telefon: 060-19 19 88

Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Bolin
060-191000
Anders Bolin
060-191000
Linda Korol
060-19 13 22
Nina Hallin
060-19 26 34
Benitha Berg
060-19 16 38
Linda Korol, Bygglovkoordinator
060-19 13 22
Leif Nilsson
060-19 18 62

Sammanfattning

Besöksadress

Norrmalmsgatan 4
None

Postadress

Norrmalmsgatan 4
Sundsvall, 85185

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024