Administratör till Bygglovsavdelningen

Administratör till Bygglovsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Beskrivning
Vi söker nu en administratör till vår bygglovsavdelning, som är en del av Myndighetsstaben.

Arbetsuppgifter
Som administratör på enheten kommer du främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom kontering av fakturor, diarieföring och arkivering, utskick, posthantering, bokningar samt inkommande telefonsamtal och e-post. I rollen ingår även att stötta inspektörer och handläggare i deras arbete såsom enklare dokumentation och distribution av handlingar. Din roll som administratör är viktig för att upprätta en rättssäker ärendehantering och en god service mot medborgare, företag och tjänstemän.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Det är meriterande om du även har vidareutbildning inom det administrativa området eller har tidigare erfarenhet av arbete med bygglovsfrågor. Vi arbetar i många olika system, vilket gör att du som administratör behöver ha en god systemvana och lätt för att lära dig nya system och program. Har du erfarenhet av arbete i ekonomisystem och ByggR är detta meriterande.

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta både med oss internt i arbetsgruppen och med externa parter. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och ser att du är flexibel och serviceinriktad.

Vi förutsätter att du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift, har lätt för att uttrycka dig samt är en van datoranvändare. B-körkort krävs då platsbesök förekommer i arbetet.

Övrigt


Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Räddningschef Mattias Larsson
0570-826 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arvika kommun, Myndighetsstaben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Besöksadress

67181 Arvika
None

Postadress

Östra Esplanaden 5
ARVIKA, 67181

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024