OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du en god känsla för service samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter? Då kan detta vara en tjänst för dig. Som administratör hos Canon Business Center får du möjligheten till en omväxlande roll där du ger service till både kunder och interna medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning 6 månader.
Som administratör på Canon får du möjlighet att arbeta med kollegor som har nära till skratt och där det är högt i tak. Du får vara en del av en gemenskap där man ofta bjuder in till evenemang eller annat roligt som höjer sammanhållningen.
I denna rekrytering samarbetar Canon Business Center med Randstad där
Anna-Li Eklund ansvarar för rekryteringsprocessen.
Ansvarsområden
Som administratör hos Canon kommer du vara kundens första kontakt. Du hanterar ärenden som inkommer via telefon och mail från kund samt från intern personal. Stor del av den administrativa delen sker i olika system vilket innebär att du behöver ha en viss teknisk kunskap och förmåga. Vidare ingår följande arbetsuppgifter:
Kundreskontra – orderläggning, fakturering
Leverantörsreskontra – inköp, kontera leverantörsfakturor
Lagerhantering , in- och utleveranser
reception/posthantering
Servicefelanmälan
Säljstöd
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en grundläggande ekonomisk bakgrund. Du trivs att vara en stöttande funktion och har förmågan att byta fokus när det krävs. Att ha branscherfarenhet och produktkännedom om Canons produkter är meriterande. Vidare har du följande kvalifikationer:
Körkort B
Mycket god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet
mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
minst två-tre års erfarenhet av administration
Personlighetsmässigt är du serviceinriktad, driven och trivs med högt tempo. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och du ger alltid en förstklassig service. Vidare är du ansvarsfull och strukturerad, och självklart har även du nära till skratt.
För oss och Canon är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Två till tre år från liknande arbete.
Ansökan
Sker senast 2022-04-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av IT-produkter inom dokumenthantering. Samtliga affärsområden syftar till att skapa effektiva informationsflöden hos våra kunder. Vi är cirka 35 medarbetare fördelade på sälj, service & admin i Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Kedjan Canon Business Center finns på 26 platser runt om i landet och är marknadsledande inom våra viktigaste produktområde.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044