Administratör till Canon Business Center i Västerås

Administratör till Canon Business Center i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du en god känsla för service samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter? Då kan detta vara en tjänst för dig. Som administratör hos Canon Business Center får du möjligheten till en omväxlande roll där du ger service till både kunder och interna medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning 6 månader. 


Som administratör på Canon får du möjlighet att arbeta med kollegor som har nära till skratt och där det är högt i tak. Du får vara en del av en gemenskap där man ofta bjuder in till evenemang eller annat roligt som höjer sammanhållningen. 


I denna rekrytering samarbetar Canon Business Center med Randstad där 
Anna-Li Eklund ansvarar för rekryteringsprocessen. 



Ansvarsområden
Som administratör hos Canon kommer du vara kundens första kontakt. Du hanterar ärenden som inkommer via telefon och mail från kund samt från intern personal. Stor del av den administrativa delen sker i olika system vilket innebär att du behöver ha en viss teknisk kunskap och förmåga. Vidare ingår följande arbetsuppgifter:


Kundreskontra – orderläggning, fakturering
Leverantörsreskontra – inköp,  kontera leverantörsfakturor
Lagerhantering , in- och utleveranser
reception/posthantering
Servicefelanmälan
Säljstöd 


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en grundläggande ekonomisk bakgrund. Du trivs att vara en stöttande funktion och har förmågan att byta fokus när det krävs. Att ha branscherfarenhet och produktkännedom om Canons produkter är meriterande.  Vidare har du följande kvalifikationer:


Körkort B
Mycket god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet 
mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
minst två-tre års erfarenhet av administration      

Personlighetsmässigt är du serviceinriktad, driven och trivs med högt tempo. Du är inte rädd för att  hugga i där det behövs och du ger alltid en förstklassig service. Vidare är du ansvarsfull och strukturerad, och självklart har även du nära till skratt.

För oss och Canon är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.




Erfarenhet
Två till tre år från liknande arbete.

Ansökan
Sker senast 2022-04-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



Om företaget
Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av IT-produkter inom dokumenthantering. Samtliga affärsområden syftar till att skapa effektiva informationsflöden hos våra kunder. Vi är cirka 35 medarbetare fördelade på sälj, service & admin i Uppsala, Västerås och Eskilstuna. Kedjan Canon Business Center finns på 26 platser runt om i landet och är marknadsledande inom våra viktigaste produktområde.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 11 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


6 maj 2024

Receptionist

Receptionist

3 maj 2024