Administratör till Elis Textil Service AB

Arbetsbeskrivning

Administratör till Elis Textil Service AB

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Till vår kund Elis söker vi nu en ny ekonomiadministratör till deras huvudkontor i Malmö. Teamet består av 6 personer, men du kommer att jobba i ett mindre team på 3 personer.


Mer om tjänsten

Tjänsten innebär att ansvara och säkerställa att det centrala kund- och prisregister har rätt uppgifter i systemet. Du ingår i den centrala administrationsgruppen och kommer rapportera till chefen för den centrala administrationen.


Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som gruppen ansvarar för består dels av att säkerställa rätt uppgifter i centrala kund och prisregister, dels säkerställa att bolagets fakturering görs i rätt tid samt koordinera och administrera både nya och gamla kunder som ska beställa/faktureras via EDI. Vara specialist och hantera information i Elis register Agera kontrollfunktion, avtal och regler ska följas Daglig kontakt med interna kunder och personal Du kommer främst arbeta i SOL, Elis egenutvecklade produktions- och logistiksystem

Vem vi söker
Vi söker dig som brinner för administration och system. Du ska ha arbetat med liknande uppgifter, gärna på ett större företag. Du är noggrann och kan enkelt se mönster i det du och andra gör. Ordningsam, strukturerad och ser dig själv som en lösningsorienterad person. Har kunskap om ekonomi och fakturering- vet grunderna. Du bidrar med arbetsglädje och är en serviceminded person som gärna arbetar i ett team.

Din bakgrund
Gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning Kunskaper inom ekonomi och fakturering Vana att arbeta i Excel Goda kunskaper i svenska och engelska God kommunikatör och lagspelare. Du skapar positiva relationer med enkelhet.

Som person är du kommunikativ med en god samarbetsförmåga, noggrann och en teamplayer.


Övrig information
Du kommer bli anställd hos Talent ME de första 6 månaderna med möjlighet att gå över till en anställning hos Elis. Tjänsten är på heltid.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mari Möllerberg på mari@talentme.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-05-20.
Vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent ME bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Liknande jobb


8 maj 2024

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

8 maj 2024