Administratör till enheten för EU och internationella frågor

Administratör till enheten för EU och internationella frågor

Arbetsbeskrivning

Enheten för EU och internationella frågor, Arbetsmarknadsdepartementet
Enheten för EU och internationella frågor ansvarar för departementets EU-samordning och för att koordinera internationellt arbete på departementet. Enheten ansvarar även för vissa sysselsättningsfrågor inom EU, frågor och ärenden som rör Internationella arbetsorganisationen (ILO), Europeiska sociala stadgan samt samordning av departementets arbete inom Organisationen för ekonomiskt samarbete och utveckling (OECD), Nordiska ministerrådet, och övriga internationella frågor. Enheten sköter också planering, samordning och genomförande av departementsledningens internationella resor och besök. Den bistår även departementsledningen liksom enheter och sekretariat med stöd och rådgivning i EU-frågor och internationella frågor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som administratör består ditt arbete främst av att hantera administrativa frågor, men även av att stötta handläggare och chef. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av hantering av ärenden, beredningslistor, färdigställande och expediering av beslut samt ekonomiredovisning. Som administratör kommer du även att agera digitalt mötesstöd, såväl som att ge visst annat tekniskt stöd, samt hantera rese -, lokal- och konferensbokning. 

Arbetet innebär att ha kontakter inom departementet och övriga Regeringskansliet, såväl som med externa aktörer. Du samordnar och hanterar förfrågningar avseende de politiska ledningarnas internationella resor och besök, men även andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområden kan bli aktuella.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning samt erfarenhet av att ha arbetat inom Regeringskansliet. Vidare har du flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Eftergymnasial utbildning, erfarenhet från arbete med EU eller internationella organisationer, kunskap om departementets politikområden och erfarenhet av besökshantering är meriterande. 

Dina egenskaper
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad i det du planerar, organiserar och företar dig. 

Övrigt
Tjänsten avser en tillsvidare anställning.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde snarast.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Maria Westman-Clément som är enhetschef, på 08-405 46 32. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Lina Conradsen för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 9 oktober 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot segregation och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2023
  • Ansök senast: 9 november 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024