Administratör till hälso- och sjukvårdsorganisationen, division social omso

Arbetsbeskrivning

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.



ARBETSUPPGIFTER
Är du mån om att ge bra service och skapa mervärde för medarbetare och chef? Då kan det vara så att det är dig vi söker till vårt team av sjuksköterskor på särskilda boenden. Som administratör i gruppen är du en viktig kontakt för att underlätta sjuksköterskornas dagliga arbete. Du ansvarar tillsammans med enhetschef för schemaläggning och personalplanering. Du kommer ha många interna och externa kontakter. Därför söker vi dig som tycker att det är roligt och intressant att möta människor och att ge bästa tänkbara service. Du har fokus på gott bemötande och visar engagemang och intresse i varje enskilt möte.

Arbetsuppgifter i som administratör är bland annat:
• Hjälpa medarbetare och enhetschef i olika frågor
• Registrering och rapportering i olika verksamhetssystem
• Nyckelhantering
• Schemaläggning och bemanning
• Andra administrativa uppgifter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete med kundkontakt, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har mycket god datorvana och god kunskap i Officepaketet samt god förmåga att utrycka dig i svenska språket, både tal och text.
Stor vikt läggs på personliga egenskaper som att du är ansvarstagande och tycker om att jobba i ett serviceyrke som ställer höga krav på flexibilitet och ett gott bemötande. Du är ordningsam och självgående. Du har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Du axlar din roll som administratör med stort engagemang samt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vill du dessutom vara en del av verksamhetens utveckling framåt för att möta de krav som ställs på en växande kommun så tror vi att du kommer trivas hos oss.
Meriterande med kännedom om och erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård.



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Herbertsson
0155-45 75 51
Maud Bohman

Helena Persson
0155-24 84 55
Victor Eriksson Gonzalez
0155-24 88 46
Per Norrhäll
0155-24 86 48
Anna Möller
073-662 23 95
Katarina Steneskog
0155-24 78 92
Marianne Franzén
0155-24 84 64
Peter Johnsson
0155-24 88 42
Annica Andersson
0155-24 89 56

Sammanfattning

Besöksadress

Ö. Rundgatan 11 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024