Administratör till Ingram Micro!

Administratör till Ingram Micro!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du en god administrativ förmåga och gillar att arbeta strukturerat med många bollar i luften? Då har vi tjänsten för dig!
PerformIQ söker för kunds räkning en HR-administratör för vikariat på ett år med god chans till förlängning.

I rollen som HR-administratör på Ingram Micro kommer du till exempel att:
- Administrera de anställdas tider i lönesystemet
- Hantera Agda-kort och accesser till våra anställda
- Rapportera samt sammanställa headcount och redovisning av personal
- Rapportering och hantering av personalfrågor som anställningar, sjukskrivningar, friskvårdsbidrag och ledighetsansökan
- Ta fram GFL
- Ta fram lönegrundande rapporter till bemanningsföretag
- Fakturering och matchning mot bemanningsföretag
- Framtagning av arbetsbeskrivningar, arbetsinstruktioner och arbetsprocesser inom organisationen
- Ansvarig för framtagning av skyltar på lagret
- Administration kring vårt Safety arbete
- Administration kring våra ISO certifieringar
- Generell administration som rör vårt lager såsom PURE, Data Metrics, tillbud, försäkringar, revisioner etc.
- Vara delaktig i att driva ovan nämnda punkter (Safety och ISO) i vår verksamhet
- Vara en aktiv medarbetare, ta initiativ och vara ansvarsfull i förekommande arbetsuppgifter.


Personprofil
Tjänsten passar dig som är strukturerad, ansvarsfull, servicemedveten och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt och innehar stor ansvarskänsla. Detta då du kommer få arbeta med varierande arbetsuppgifter, ibland med flera åtaganden samtidigt, där du själv ansvarar för att uppgifterna blir gjorda. Det är även av stor vikt att du som ansöker har lätt att samarbeta i team då du kommer arbeta nära kollegor och stötta dem i det dagliga arbetet. Vi ser gärna att du har någon typ av eftergymnasial utbildning inom HR eller som personalvetare.

För att lyckas i rollen som administratör krävs vidare:
• Prioriteringsförmåga och servicekänsla
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Noggrannhet
• Självständighet
• Goda kunskaper i Excel och Outlook

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Vikariat heltid med god chans till förlängning
Arbetstider: 08-17
Plats: Rosersberg

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på filip.lundstrom@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Ingram Micro har som vision att vara Nordens ledande distributör inom värdeadderande tjänster och vi är en god bit på väg. Våra många år som klassisk IT-distributör har lärt oss vikten av ett starkt maskineri och välutvecklad logistik.
Med en marknad i ständig förändring och utvecklingen mot ett mer konsumtionsbaserat samhälle har vi en mycket viktig roll att fylla; att hjälpa våra återförsäljare och slutkunder att tillfullo utnyttja det tekniken lovar.
Idag kan vi erbjuda automatiserade platformer i ett förstklassigt ekosystem som är anpassat för att möta framtidens teknikutveckling.


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Sökord: administrator, koordinator, administratör, HR, admin

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024