Administratör till internationellt bolag - konsultuppdrag

Administratör till internationellt bolag - konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

First Reserve är ett auktoriserat rekryterings – och konsultföretag som sedan 2003 hjälper våra uppdragsgivare att hitta de bästa talangerna. Vi är specialister på tjänstemannarekryteringar och konsulter inom inköp och logistik, analys, lön, HR, administration och ekonomi.

Genom att hitta rätt person till rätt plats skapar vi måndagslycka för både uppdragsgivare och medarbetare.

Vår framtid ser ljus ut och vi växer! Vi sitter i fina lokaler mitt i Stockholm city. För mer information www.firstreserve.se

Administratör - Fakturor

Vi söker nu Administratörer på heltid till vårt kontor i Solna. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget är initialt på 6 månader med mycket goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter

Säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de organisatoriska krav som gäller för tillfället:

• Hantera och utreda fakturor och godsmottag (ej fysiska)
• Administrativa uppgifter
• Arbete i funktionsbrevlåda
• Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata

Arbetet sker främst i SAP och Ariba Guided Buying samt Webmethods, Teams, Outlook.

Att du har lätt för att lära dig nya system ser vi som en självklarhet då du kommer arbeta i många olika system.

Du kommer även ha många interna kontakter, via telefon, Teams och mejlkontakt främst på engelska. Kontakt med externa parter förekommer också.

Kvalifikationer

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du som söker har erfarenhet av SAP, administration, leverantörsreskontra och gärna grundläggande momshantering inom Sverige, Finland, Litauen och EU. Vi vill även att du som söker har en utbildning från högskola/universitet eller likvärdigt, företrädesvis inom ekonomi.

Dina personliga egenskaper

Du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att fakturahanteringen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor runt omkring dig god service. Att kunna arbeta med parallella administrativa uppgifter bör heller inte vara något problem för dig.

• Driven och har en vilja för att lära dig nytt samt utvecklas inom ditt område.
• Förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt.
• God initiativförmåga och självgående samt vara en problemlösare som har förståelse för sammanhang och konsekvenser.
• Har god samarbetsförmåga.
• Mycket god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
• Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav.
• Du ska inte vara främmande för att hantera kontakter i en global miljö.

Stämmer detta in på dig är du välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 24 april 2023

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024