Administratör till kansliet för Skolväsendets överklagandenämnd

Arbetsbeskrivning

Skolinspektionen arbetar med tillsyn och kvalitetsgranskning, handlägger anmälningar och prövar tillstånd för fristående skolor. Skolinspektionen är även värdmyndighet för Skolväsendets överklagandenämnd som är en domstolsliknande myndighet med uppgift att pröva överklaganden av vissa beslut på skolväsendets område. Vid Skolinspektionen finns ett kansli som utför administrativa och handläggande uppgifter åt Skolväsendets överklagandenämnd.

Kansliet för Skolväsendets överklagandenämnd är en av fem enheter inom avdelningen för Verksamhetsstöd och juridik vid Skolinspektionen som finns vid huvudkontoret i Stockholm. På kansliet arbetar idag en kanslichef och nio jurister.

Vi söker nu en administratör till kansliet för ett vikariat om 6 månader med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som administratör vilket betyder att du ska kunna klara de uppgifter som ingår i kansliets administrativa uppdrag. I detta ingår bl.a. personal- och ekonomiadminis­t­ration, olika uppgifter i samband med ärendehantering t.ex. diarieföring, kopiering, expediering av beslut och utskick av handlingar inför nämndsammanträden. Vidare ingår att vara ett stöd för kanslichefen och medarbetarna i bl.a. egen­rapportering, tidrapportering, diariesystem och Officepaketet. Som administratör ansvarar man också för att göra beställningar vid inköp av varor och tjänster.

Kvalifikationer
Du ska ha


• Relevant gymnasieexamen
• Flerårig erfarenhet av administration inom offentlig förvaltning
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av ärendehantering och diarieföring inom offentlig förvaltning.
• God datavana och erfarenhet av olika administrativa system.

Det är meriterande med


• Flerårig erfarenhet av personal- och ekonomiadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete i ett eller flera av datasystemen Palasso, W3D3, Visma Proceedo och Agresso
• Vana av fakturahantering

Personliga egenskaper
För att lyckas i yrkesrollen som administratör hos oss ska du vara serviceinriktad, flexibel och ha ett proaktivt fokus. Du har god förmåga att både arbeta självständigt och med andra på kansliet samt med övrig administrativ personal på avdelningen. Det är viktigt att du utför uppgifterna med stor noggrannhet, med ett ordningssinne och med en förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande och kan hantera en stor mängd olika arbetsuppgifter samtidigt.

Dina personliga egenskaper kommer att tillmätas stor vikt.

Skolinspektionen värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Tjänsten
Tjänsten är ett vikariat om 6 månader med möjlighet till förlängning och avser heltid med början så snart som möjligt.

Ansökan

Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Sista ansökningsdag är den 16 augusti, 2020. Ansökan har dnr 2020:5425.

Frågor
Kontaktperson gällande frågor om tjänsten är; v. 33 tf. kanslichef, Stefanie de Pourbaix tfn 08-586 082 79 och övriga veckor, kanslichef Anna-Karin Lundgren tfn 08-586 083 04.

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kan du kontakta HR-partner Marjut Thelin tfn 08-586 083 43.

Fackliga företrädare är Anna Kjellberg (SACO-S) och Mattias Friberg (OFR). Båda nås via växeln 08-586 080 00.

I denna rekrytering har Skolinspektionen redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolinspektionen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Besöksadress

Storgatan 33, Linköping
None

Postadress

Box 23069
Stockholm, 10435

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024