Administratör till Katedralskolan

Administratör till Katedralskolan

Arbetsbeskrivning

Om Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen är Linköpings kommuns största förvaltning. Vi ansvarar för utbildning, arbetsmarknad och integration. Vi är totalt drygt 6000 medarbetare som tillsammans drar nytta av varandra. Vi är måna om att våra verksamheter ska genomsyras av både god kvalitet och professionalitet.

Här finns gott om utrymme för att både växa i din yrkesroll och bidra till att Linköping blir en plats där alla trivs. Vill du vara med och ge Linköpings invånare de bästa förutsättningarna för att kunna växa och utveckla sina kunskaper? Då är vi rätt för dig.

Om arbetsplatsen
Tradition och utveckling är våra honnörsord då vi vill värna om skolans traditioner och samtidigt erbjuda en modern utbildning. För oss är helhetstänkande och samverkan över program- och ämnesgränser viktigt. Katedralskolan har idag ca 1250 elever och 120 anställda.

Vår undervisning är präglad av en humanistisk grundsyn som sätter människan i centrum. Alla elever ska i sina studier möta öppenhet och tolerans samt tränas till kreativitet, initiativförmåga och eget ansvarstagande. Vi utrustar våra elever med akademiska och medmänskliga förmågor som de behöver för att verka och leva i vår globaliserade värld.

Katedralskolan har fyra nationella studieförberedande gymnasieprogram, Ekonomiprogrammet, Humanistiska programmet, Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet samt ett yrkesförberedande program Handels- och administrationsprogrammet. Dessutom finns IB - International Baccalaureate Diploma Programme. Skolan har genom väl etablerade utländska kontakter en internationell profil som innefattar elevutbyte med andra länder, gedigen språkundervisning samt olika samverkansprojekt mellan språk och andra ämnen.

Arbetsbeskrivning
Katedralskolan behöver förstärkning inom administrationen och vi söker nu en administratör.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer i första hand att vara vikarie- och frånvarohantering samt lönehantering, men det kan även vara andra administrativa arbetsuppgifter som uppkommer såsom bemanning av reception och elevhantering.

Inom den administrativa gruppen på skolan arbetar redan tre administratörer med uppdrag mot skolledning, personal och elever. Gruppen har ansvar för skolans personal-, elev-, och ekonomiadministration samt dokumenthantering. De administrativa system som främst används är Heroma, Extens, W3D3 och Agresso Unit4. 

Grunden i uppdraget innebär att ge kvalificerad administrativ service till chefer, personal och elever. Som administratör på Katedralskolans gymnasium har du en viktig roll som spindeln i nätet i de administrativa processerna. 

Som administratör kommer du på ett aktivt sätt vara med och utveckla det administrativa stödet, för att det skall bli så effektivt och ändamålsenligt som möjligt i både nuvarande och framtida organisation.

Du kommer att ingå i ett administrativt nätverk där det finns möjlighet att utbyta erfarenheter, få information och kompetensutveckling riktad mot din yrkesgrupp.

Kvalifikationer
Arbetet kräver lägst gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är en eftergymnasial utbildning inom områdena lön, administration och ekonomi. Meriterande är även tidigare erfarenhet av administrativt arbete.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av vikarie- och frånvarohantering och administrativa IT-system inom offentlig förvaltning som Heroma och Unit4. Vidare har du en god datorvana och tycker om att arbeta med och lära dig olika datorapplikationer som ständigt utvecklas

Som person söker vi dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du arbetar självständigt och strukturerat och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta deadlines. Vidare samarbetar du bra med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samtidigt som du är noggrann och väl medveten om kvalitetsstandards. Du har god serviceförmåga och kan se de behov som finns inom det administrativa uppdraget.

Information om tjänsten
Tillträde: 2021-01-07

Anställningsform: Allmän visstidsanställning till och med 2021-12-31

Sysselsättningsgrad: 75%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 5855


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Liknande jobb


Internationell koordinator

Internationell koordinator

11 december 2020

Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

11 december 2020

10 december 2020