Administratör till kommunikationsavdelningen

Administratör till kommunikationsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

2020/051747

Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete? Då är det här något för dig. Vi söker en administratör som vill arbeta med både verksamhetsutveckling och operativa aktiviteter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna.

Ditt nya jobb
Kommunikationsavdelningen rekryterar nu en administratör som ska jobba brett i vår organisation, från verksamhetsutveckling och ekonomi till operativa insatser i upphandlingar och projekt liksom bokningar och beställningar. Vi arbetar i ekonomisystemen Stratsys och Agresso. Huvuddelen av arbetet hör hemma på kommunikationsavdelningen, men kan också omfatta arbete för andra avdelningar. En del av dina uppgifter delas med en annan administratör.

Kvalifikationskrav
• Minst tre års gymnasieutbildning med examen
• Minst tre års aktuell erfarenhet av administrativt arbete med inslag av verksamhetsplanering, ekonomi och projektarbete från offentlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper och erfarenhet av Officepaketet, särskilt Excel
• God förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska

För att lyckas i arbetet behöver du tycka om att arbeta flexibelt - växelvis med stöd till verksamhetsplanering och praktiskt genomförande av olika sysslor. Det är viktigt att du är initiativrik och drivande, att du gillar att arbeta med siffror och hålla ordning och reda, och att du är bra på att samarbeta med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av
• aktuell erfarenhet av ekonomi- eller personaladministrativa uppgifter från statlig myndighet
• dokumenthantering och diarieföring
• arbete i ekonomisystemet Stratsys
• arbete i ekonomisystemet Agresso
• erfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande arbetsuppgifter som denna utannonserade anställning

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde i slutet av november. Tjänsten är placerad i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning på sex månader.

Om du har frågor
Kontakta enhetschef Gunilla Eng Åbrandt, telefon 010-730 97 20. Fackliga kontaktpersoner är Helena Fallberg, SACO, och Marianne Svensson, ST, telefon 010-730 90 00 (växel).

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober 2020.
Ansök genom att klicka på länken nedan . Vi tar endast emot ansökningar via det systemet.

Om Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag cirka 640 anställda fördelade på totalt 13 orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns från november 2020 i Solna.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för extern och intern kommunikation. Den externa kommunikationen utgör tillsammans med verksamhetsområdena analys, regler och inspektion Arbetsmiljöverkets kärnverksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024