Administratör till kommunledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Ljusnarsbergs kommun är en liten kommun i norra Örebro län. Här finns goda förutsättningar för bra boende, arbete och företagande. Naturen in på knuten ger dig möjlighet till ett rikt friluftsliv vare sig du vill åka skidor, vandra, fiska eller jaga. Opera på Skäret och Guldruschen är bara några exempel på vad som händer i Ljusnarsberg och vårt vackra Tingshus och kyrkan är två av flera sevärdheter som är värda ett besök. Våra goda kommunikationer med tåg gör att du lätt kan pendla, de närmaste större städerna når du inom en timme och huvudstaden inom tre timmar. För mer information besök gärna www.ljusnarsberg.se

Ljusnarsbergs kommun har en liten centraladministration med ett tiotal anställda. Tjänsten som administratör är ett vikariat på 100% till och med den 31 december 2016 med möjlighet till fortsatt anställning i kommunen. Tillträde snarast.

Du kommer att vikariera för en personal- och lönehandläggare som har begärt tjänstledigt på deltid under hösten för att vikariera som enhetschef. Resterande del upp till 100% kommer du att vikariera för en ekonomiassistent. Du kommer att vara underställd ekonomichefen och ha ett nära samarbete med HR-generalist och utredare. Beroende på framtida förändringar inom administrationen finns möjlighet till fortsatt anställning i kommunen om dina färdigheter motsvarar kunskapskraven.

Från och med i år är Ljusnarsbergs kommun medlem i Sydnärkes lönenämnd. Löneadministrationen har successivt lämnats över till nämndens förvaltning som är organiserad i Kumla kommun. Vissa uppgifter som tidigare hanterades av löneavdelningen i Ljusnarsbergs kommun kommer fortfarande att hanteras här. Ljusnarsbergs kommun har ett högt flyktingmottagande. Vi har ett eget HVB och har precis etablerat ett stödboende. Skolan har fått större elevkullar, förskolan större barnkullar och individ- och familjeomsorgens verksamhet har utökats till följd av den stora invandringen. Flyktingmottagandet ska finansieras av staten genom att kommunen rekvirerar bidrag från Migrationsverket i efterskott.

Du kommer att bistå HR-generalisten med diverse personaladministrativa sysslor. Du kommer att bistå ekonomiavdelningen med att rekvirera statsbidrag från Migrationsverket. Andra ekonomiadministrativa sysslor kan också bli aktuella, exempelvis kundfakturering och rekvirering av lönebidrag.

För att snabbt lära sig arbetet är det viktigt att du har erfarenhet av personal- och/eller ekonomiadministrativt arbete, gärna från kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har relevant utbildning för tjänsten. Du ska vara noggrann, ansvarstagade, samarbetsvillig och ta egna initiativ när det behövs. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tar själva hand om rekryteringsarbetet och undanber vänligen hjälp från rekryteringsfirmor och dylikt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Kommunchef Bo Wallströmer
0580-80521
SSR Nell Andreasson

Vision Inger Sundblad

Överförmyndare Anna-Lena Gudmundsson
0580-80421
Magnus Carli
0580-80695
Förvaltningschef Anders Nordlund
0580-80586
Lärarförbundet Pia Nilsson-Enqvist

Rektor Ewa Wikström
0580-80551 070-3119426
Rektor/Förskolechef Shanti Antonsson
0580-80416
Lärarförbundet Pernilla Eriksson
070-80694

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LJUSNARSBERGS KOMMUN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 13 juni 2016

Besöksadress

Gruvstugutorget
KOPPARBERG

Postadress

None
KOPPARBERG, 71480

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024