Administratör till Leanlink Råd & Stöd

Administratör till Leanlink Råd & Stöd

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Se mer om Leanlink och vårt arbete i Leanlinks informationsfilm.

Om arbetsplatsen
Råd & Stöd är den kommunala utföraren av Daglig Verksamhet, Individ och familjeomsorg och Socialpsykiatri. Vi arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnden. Råd & Stöd har ca 550 medarbetare och hos oss finns många olika verksamheter och medarbetare med olika kompetens och erfarenhet. 

Vill du vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Att samverka är en naturlig del av vårt arbete inom Råd & Stöd liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förändringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig. Här finns goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärvägar inom organisationen. 

Både administratörer, verksamhetschefer och övriga stödfunktioner sitter i lokal på Klostergatan 5B. Arbetstiderna är förlagda 8-17 med flextidsavtal. 

Arbetsbeskrivning
Som administratör hos oss kommer du ingå i en administrativ arbetsgrupp om sju medarbetare. Ditt uppdrag utgår från tre huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi. Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdesledningen. Detta sker bland annat med hjälp av kommunens personaladministrativa system Heroma och ekonomisystemet Unit4ERP. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering, diarieföring samt vissa andra administrativa uppgifter. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling kopplat till rollen, en god introduktion samt en mentor för att du ska känna dig trygg i rollen som administrativ assistent hos oss.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi eller en högskoleutbildning med inriktning på personal, exempelvis personalvetarprogrammet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi vill att du har erfarenhet av att ha arbetat som administratör och i IT-systemen Heroma och unit4 ERP.

Du har goda kunskaper i och intresse för lagar och avtal samt riktlinjer som gäller för kommunal verksamhet. Du behöver vara en person som behärskar svenska i tal och skrift och har förmågan att uttrycka dig väl så väl muntligt som skriftligt. Vi ser också att du har en god datorvana. Meriterande är om du har kunskaper i Time Care planering samt har arbetat med verksamheter och personal som är schemalagda hela dygnet. Meriterande är även om du har erfarenhet av att ha jobbat i ett webbpubliceringsverktyg, exempelvis episerver, och har vana i att uppdatera information på intern och extern webb, då dessa arbetsuppgifter till viss del kan komma att ingå i din tjänst. 

Som administratör hos oss behöver du ha förmågan att lätt anpassa dig till ändrade omständigheter/krav och självständigt organisera ditt dagliga arbete utifrån det. Du tar stort ansvar för dina uppgifter och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå för att kunna möta dina kunder och hitta och driva processer/lösningar på bästa sätt. På arbetsplatsen är du den som bidrar med lust, motivation och engagemang i arbetet och vill vara med och påverka i arbetsgruppen och driva arbetet framåt. 

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref.nr: 7260


Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

Vi söker bemanningsadministratör till Bemanningsenheten Centrum!

8 maj 2024

Arabisktalande kundansvarig LSS

6 maj 2024