Administratör till Linköpings universitet

Administratör till Linköpings universitet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Till Institutionen för Datavetenskap (IDA) på Linköpings universitet söker vi dig som är en lösningsorienterad, ansvarstagande och service inriktad  Administratör. I rollen som Administratör kommer du arbeta med administrativa uppgifter inom institutionens grundutbildningsverksamhet. 

Arbetet innebär bland annat att ge administrativt stöd till institutionens medarbetare, lärare och studenter. I rollen kommer du även behöva kommunicera med internationella medarbetare och studenter på engelska.

Övriga arbetsuppgifter:
- Kursadministration i form av tentamenshantering
- Administration av examensarbeten och uppsatser
- Resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok
- Bokningar av lärosalar i systemet TimeEdit
- Stöd till studenter i institutionens studerandeexpedition som till exempel utlämning av tentor
- Arkivering
- Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillträde senast 15 april 2025 och beräknas pågå till och med september 2026.

Uppdraget är på heltid, 100% och utförs inom normal arbetstid vardagar 8-16.30 på Linköpings Universitet, Campus Valla, i Linköping. Viss möjlighet till flexibilitet gällande arbetstidens förläggning och distansarbete finns om verksamhetet tillåter efter överenskommelse med teamleader.
 
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning 
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete 
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl i tal som skrift

Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är:
- Förmåga att skapa kontakter och goda relationer
- Ett professionellt och positivt förhållningssätt
- Förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
 
Meriterande för tjänsten:
• Hög användarkompetens i administrativa system
• Erfarenhet av relevant och självständigt administrativt arbete 
• Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken

Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess varför du har möjlighet att genomföra en intervju med det AI-drivna intervjuverktyget Tengai. Verktyget hjälper oss att få mer information om dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Efter ett första urval är nästa steg i processen en digital intervju med ansvarig rekryterare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-02-13

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2025
  • Ansök senast: 13 februari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010