Administratör till lokalpolisområde Borås

Administratör till lokalpolisområde Borås

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör som är noggrann, flexibel och serviceinriktad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Lokalpolisområde (LPO) Borås ingår i polisområde Älvsborg. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare, men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.

Dina främsta arbetsuppgifter är diarieföring av inkomna handlingar i polisen ärendesystem PäR, samt att fördela ärenden till handläggare och viss utsträckning handläggning av ärenden till samarbetspartners, internt och externt. Du ansvarar också för hantering utav expeditionens funktionsbrevlåda och fysiska post.

Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö och därför kan både arbetsuppgifter och arbetsuppgifter variera från dag till annan. Arbetet innebär tjänstgöring på dagtid med flextid.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat administrativt och serviceinriktat
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datorvana och god vana av att arbeta i Officepaketet.
• B-körkort

Meriterande är om du förutom ovan även har:

• Erfarenhet av att ha arbetat administrativt och serviceinriktat i en offentlig organisation där du har samverkat med interna och externa parter
• Erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
• Utomnordiska språkkunskaper, utöver engelska
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen


Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt. Du är noggrann, har god problemlösningsförmåga och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Vi söker dig som har förmågan att se den egna verksamheten ur ett större perspektiv. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.
Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.

Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Borås

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15/10 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024