Administratör till Miljö och hälsa

Administratör till Miljö och hälsa

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser.

Verksamheten Miljö och hälsa består av ca 40 medarbetare vars huvudsakliga uppdrag är att arbeta med frågor som relaterar till miljö- och hälsoskydd. Målet är att bidra till en bättre folkhälsa och en hållbar utveckling av kommunen. Verksamheten handlägger tillstånd samt bedriver tillsyn inom områdena hälsoskydd, miljöskydd och livsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på verksamheten Miljö och hälsa har du en central roll. Du är ett viktigt stöd för både verksamheten och miljöinspektörerna. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av diarieföring av handlingar, arkivering, lättare ekonomiuppdrag såsom att förlänga och makulera fakturor, samt service till verksamheten. Du kommer att arbeta i ärendehanteringssystemet Vision.

Arbetsuppgifter av servicekaraktär är exempelvis bokning av resor och beställning av material.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet av diarieföringssystem är meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god kommunikativ förmåga.

Som person är du strukturerad och planerar och organiserar ditt arbete väl. Du har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. I tjänsten uppstår ofta oförutsedda händelser och förändrade förutsättningar, vilket ställer krav på både lösningsorientering och flexibilitet. Därför söker vi dig som ser möjligheterna i förändring och som har lätt att anpassa sig efter nya situationer.

Eftersom rollen är central och innefattar många kontaktytor ser vi efter dig som har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Inom Gävle kommun finns ett beslut som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Livsmiljö Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024