Administratör till miljöenheten

Administratör till miljöenheten

Arbetsbeskrivning

På samhällsbyggnadskontoret hanteras exempelvis bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 60 personer, fördelat på sju enheter.

Miljöenheten består av 16 medarbetare. Vi jobbar med tillsyn och prövning inom en mängd olika miljöskyddsrelaterade områden, bland annat enskilda avlopp, hälsoskydd och serveringstillstånd. Vi är ett glatt gäng som tar hand om varandra. Hos oss är samarbete viktigt!

Vi erbjuder flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter.



ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du att arbeta med olika administrativa uppgifter på miljöenheten.

I tjänsten ingår hantering av fysisk och digital post, allmänt stöd till enhetens medarbetare, fakturering, diarieföring av inkommande ärenden och handlingar, arkivering, ajourhållande av diverse register, dokument och blanketter. Därutöver kan andra uppgifter bli aktuella.

Vi tar avstamp i perspektiven social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet när vi planerar vårt arbete. Det är även en självklarhet att ha ett systematiskt arbetsmiljöarbete och att en nyfikenhet för digitaliseringens möjligheter genomsyrar arbetet. I detta arbete finns vår värdegrund Brobygget med som vägvisare och även förhållningsättet i tillitsbaserad styrning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• en avslutad gymnasieutbildning.
• arbetslivserfarenhet från administrativt uppdrag.
• erfarenhet från att hantera affärssystem, bokningssystem, verksamhetssystem eller liknande.
• god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• god förmåga att arbeta i olika IT-system, och har lätt för att sätta dig in i nya system.
• god förmåga att hantera Officepaketet, framför allt word och excel.

Det är meriterande om du har kunskap inom fakturahantering, registratur, eller arbetslivserfarenhet från administrativa uppdrag inom offentlig förvaltning.

Som person söker vi dig som har ett strukturerat arbetssätt, är flexibel och kan prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du har förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp. Vidare är du lyhörd, serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga.


Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan så snart du kan!


ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Samhällsbyggnadschef Marie Jonsson
0152-29365
Alkoholinspektör Berit Rydberg
0152-29656
Miljöinspektör Anna Hammarström

HR-specialist Lina Svensson
0152 291 64
Miljöinspektör/Samordnare Anna Hammarström
0152-292 96
Livsmedelsinspektör Karolina Biel
0152-299 96
Miljöinspektör Linda-Mari Ericsson
0152-292 85

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun, Miljöenhet
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024