Administratör till myndighet i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en relationsbyggande administratör till myndighet. I rollen kommer du att arbeta på Inköpsenheten där du samordnar och effektiviserar enhetens administrativa arbete. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i januari 2019 och förväntas pågå i sex månader med chans till förlängning. Varmt välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter och med att samordna samt effektivisera Inköpsenhetens administrativa behov för att bidra till en ökad kvalitet. Du kommer att hantera dagordning till enhetens beredningar, nycklar och inpassering samt kvitton och utlägg. Vidare samordnar du arbetet med enhetens rekryteringar och hanterar samt deltar vid enhetens utlämningar av allmänna handlingar. Du är ett operativt stöd till verksamheten och till enhetens ledningsgrupp.

Övriga arbetsuppgifter:
• Beställa i Agresso Inköp och IT-webbshop
• Beställa förtäring och blommor vid avtackningar, födelsedagar m.m
• Boka möten och lokaler
• Ansvara för enhetens närarkiv
• Ansvara för enhetens beslutshantering

BAKGRUND
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör
• Goda kunskaper i MS Office såsom Word, Excel, Outlook och gärna Powerpoint

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av informationsförvaltning i form av arkivering och erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen.

För att lyckas i rollen kan du arbeta självständigt, planera och organisera ditt arbete. Uppdraget kräver att du har en god samarbetsförmåga och en god kommunikativ förmåga då arbetsrollen är en relationsskapande roll. Därför söker vid dig som är:

• Strukturerad och noggrann
• Ansvarskännande och lösningsorienterad
• Har en hög känsla för service och kan arbeta kundorienterat
• Förmågan att arbeta såväl enskilt som i grupp
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
OM POOLIA
Liksom du är vi på Poolia specialister inom Administrativa tjänster, många av oss med egen erfarenhet av att arbeta i dessa roller. Vi är nämligen övertygade om att en av hörnstenarna för att göra ett riktigt bra arbete är engagemang och intresse för sitt område. Våra kunder återfinns inom bland annat små och stora företag, organisationer och myndigheter. Vi har erfarenhet av tillsättningar till både privat och offentlig sektor. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Sex månader eller mera
  • Publicerat: 5 december 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


16 maj 2024

Omgående sommarjobb som administratör!

Omgående sommarjobb som administratör!

16 maj 2024

16 maj 2024