Administratör till nämndens kansli

Administratör till nämndens kansli

Arbetsbeskrivning

Administratör till nämndens kansli


Om nämnden
Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden är en statlig myndighet som har till uppgift att utöva rättslig tillsyn över brottsbekämpande myndigheters användning av hemliga tvångsmedel och kvalificerade skyddsidentiteter, och över polisens behandling av personuppgifter i den brottsbekämpande verksamheten. Nämnden har också tillsyn över polisens tillämpning av förbudet mot att använda uppgifter i underrättelser från Försvarets radioanstalt för att utreda brott. I delegationer inom myndigheten handläggs ärenden om bl.a. tillstånd till kvalificerade skyddsidentiteter samt ärenden om registerkontroll.

Läs mer på www.sakint.se
Om jobbet
Som en av två administratörer på nämndens kansli bistår du brett i administrativa frågor med det verksamheten behöver. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot, registrera och arkivera handlingar, att bevaka myndighetens telefon- och expeditionstider, att sköta anteckningar och protokoll vid möten, att bistå vid ärendehandläggning och att sköta inköp, ekonomi- och personaladministration. Det ingår också att vara samordnare vid kontakter med myndighetens it-support.
Om dig
Du är en kommunikativ och utåtriktad person med god servicekänsla. Du har gott omdöme, god samarbetsförmåga och är bra på att ta initiativ. Du arbetar effektivt och strukturerat. Att du är prestigelös, flexibel och noggrann är en förutsättning för att trivas.
Du har godkänd gymnasie­utbildning eller liknande utbildning inhämtad på annat sätt och flerårig erfarenhet från liknande administrativa uppgifter i offentlig verksamhet. Du har erfarenhet av registrering och arkivering och har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt i svenska i tal och skrift. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande liksom erfarenhet från arbete på statlig myndighet. Om du har erfarenhet av it-samordning och arbete i Primula eller Proceedo är även det meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll är en förutsättning för anställning.
Bra att veta
Nämndens lokaler är vackert belägna i centrala Stockholm. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Nämnden vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Myndigheten erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi månar om våra medarbetares hälsa och erbjuder friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Myndigheten tillämpar provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Löneform: Individuell lönesättning

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Söderqvist, kanslichef, 08-617 98 10, eller Ann-Britt Andersson, administratör, 08-617 98 06.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan, CV och uppgift om löneanspråk senast den 5 maj 2023 till Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden
Box 22523, 104 22 Stockholm
eller per e-post till: sakint@sakint.se
Ange referens 64-2023

Sammanfattning

Besöksadress

NORR MÄLARSTRAND 6
STOCKHOLM

Postadress

BOX 22523
STOCKHOLM, 10422

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024