Administratör till Ömangruppen i Jönköping

Administratör till Ömangruppen i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 150 medarbetare fördelat på ett 30-tal orter i södra Sverige.

Mitt namn är Jan-Erik och jag söker nu en administratör för ett vikariat på ett år till vår verksamhet i Jönköping. Som administratör hos oss kommer du att tillhöra ett team beståendes av tre drivna och engagerade kollegor. Med mig som chef kan du förvänta dig lyhördhet och engagemang. Söker du en arbetsplats med stark värdegrund, stort engagemang och god gemenskap? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning:
Som administratör hos oss på Ömangruppen arbetar du huvudsakligen med ekonomisk administration. ​​​​​​​I det dagliga arbetet samarbetar du med med kollegor och chefer inom regionen samt samarbetar också med andra administratörer i koncernen. Du deltar i det proaktiva utvecklingsarbetet av rutiner och flöden för att få en växande och förändringsbenägen organisation att fungera väl.

Du kommer bl.a. att arbeta med:
- Kund- och leverantörsfakturor
- Fakturering
- Löpande bokföring
- Arkivering
- Administration
- Teleproffs GO
- Order och projektadministration

Ömangruppen arbetar idag i affärssystemet Pyramid. Du kommer att arbeta tillsammans med controllers samt administrationsteam.

Arbetets omfattning:
Heltid. Vikariatets omfattning är på ett år från Maj 2023 - Maj 2024 med möjlighet till en tillsvidareanställning. Du kommer tillhöra vårt kontor i Jönköping. Resor till lokalkontor kan förekomma och det är därför önskvärt att du har B-körkort.

Förmåner och fördelar:
Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. Vi värnar om våra anställdas utveckling och satsar på utbildning och vidareutveckling för våra medarbetare. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med tryggheter som kollektivavtal, friskvård och företagshälsovård. På Ömangruppen är teamkänslan ett utmärkande drag och här finns en tydlig gemensam vilja att jobba med ständig utveckling och ha roligt på jobbet.

Kompetenskrav:
Vi söker dig som antingen är nyexaminerad ekonom och vill utvecklas med oss eller så har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har kunskap i bokföring, Excel samt övriga Officeprogram. Om du har arbetat i affärssystemet Pyramid är det meriterande men det är inte ett krav.

För att trivas hos oss:
För att lyckas i rollen som administratör hos Ömangruppen ser vi att du är snabblärd, trivs med många bollar i luften, gillar kontakter med både kunder och kollegor och har en mycket god samarbetsförmåga. Du tycker om att ha ordning och reda omkring dig och du har en positiv och prestigelös inställning Du är noggrann och kan på ett effektivt sätt planera och kontrollera ditt eget arbete.

Vi ser det som en självklarhet att du delar våra värderingar; ”personliga, nytänkande och professionella” och vårt gemensamma löfte ”Vi gör vad vi säger och håller vad vi lovar”.

Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till HR@pt-s.se. Observera att inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Sök tjänsten via ansökningsformulär på vår hemsida.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2023-03-12.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ömangruppen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024