Administratör till områdeskansliet, PO Skaraborg

Administratör till områdeskansliet, PO Skaraborg

Arbetsbeskrivning

Polisområde Skaraborg rekryterar nu en driven och positiv administratör som har en förmåga att hantera stort inflöde av ärenden samt att även självständigt kunna arbeta med egna ärenden.


Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.


Polisområde Skaraborg
Polisområde Skaraborg omfattar femton kommuner och är indelat i två lokalpolisområden: LPO västra Skaraborg med Lidköping som huvudort och LPO östra Skaraborg med Skövde som huvudort. På Polisområdet finns en utredningssektion och ett områdeskansli.


Områdeskansli
Polisområdets kansli består av sju medarbetare som arbetar med frågor inom flera ämnesområden. Vi hanterar en stor variation av ärenden som berör hela polisområdet, bland annat inom det brottsförebyggande området, frågor gällande utredning och lagföring, samt operativa frågor och utbildningsfrågor. Vi samordnar även polisens volontärer samt frågor gällande ordningsvakter.


Polisområde Skaraborg söker nu en administratör för placering i Skövde.


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att vara ett administrativt stöd men även att självständigt kunna handlägga samt bereda vissa ärenden. Du kommer ha en central roll i verksamheten med flera olika arbetsuppgifter.


• Hantera polisområdets inkorg (mail samt övrig post).
• Dokumentation i ärendesystemet PÄR.
• Dokumentation i andra polisiära system.
• Övrigt stöd för medarbetare och chefer på områdeskansliet.
• Sammanhållande i frågor gällande yttranden som rör hela polisområdet.
• Ansvarig för polisområdets närarkiv.
• Beställningar samt viss övrig hantering inom polisens ekonomisystem.
• Beställa och till viss del skapa nya tjänstekort till egen personal.


KVALIFIKATIONER
Krav
• Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
• Några års aktuell erfarenhet av brett administrativt arbete
• Goda datakunskaper och god vana av att arbeta i Office-paketet
• Goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift


Meriterande
• Vana av självständig hantering samt beredning av ärenden
• Goda kunskaper inom ärendesystemet Pär
• Goda kunskaper inom ekonomisystemet UBW
• Tidigare erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann och van att arbeta med stora mängder information på ett strukturerat sätt. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då en stor del av arbetet kommer att ske i samverkan med andra, internt såväl som externt.


Då du till viss del kommer stötta övriga kollegor i deras arbetsuppgifter är det viktigt att du är serviceinriktad och har en mycket god kommunikativ förmåga, i både i tal och i skrift.


Du har ett intresse för att lära dig nya saker, van vid att ta egna initiativ, arbeta självständigt och att driva ditt eget arbete framåt. Du har ett helhetsperspektiv och ser hur du själv kan bidra till verksamhetens uppdrag. Arbetsuppgifterna kan variera liksom arbetsbelastningen, varför du behöver kunna vara flexibel och ha förmåga att prioritera.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper


ÖVRIGT
Kontaktpersoner
Information om uppdraget
Mattias Linzie, Chef Kansli, PO Skaraborg
Nås via polisens växel 114 14


Information om rekryteringsprocessen
Hanna Lundbäck, HR-konsult, HR-direkt
Nås via polisens växel 114 14


Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader, om du inte redan är tillsvidareanställd inom myndigheten.
Arbetsort: Skövde
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13:e maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.


Varmt välkommen med din ansökan!



Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024

Adresshanterare till Solcellsföretag

16 maj 2024