Administratör till plan- och byggenheten

Administratör till plan- och byggenheten

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsen
Samhällsbyggnadsförvaltningen har en verksamhet med en stor spännvidd innehållande enheterna gata/park, vatten- och avlopp, plan- och bygg, fastighet, kost samt lokalvård och tillhörande administrativa tjänster.

Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningens plan- och byggenhet. Arbetet styrs av byggnadsnämnden med ansvar för fysisk planering, bygglov, kartverksamhet och som även är trafiknämnd.

Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att sköta plan- och byggenhetens expedition med löpande arbetsuppgifter såsom hantering och registrering av handlingar i verksamhetssystemet ByggR, telefon- och mailkontakt med allmänheten, debitering, kontering av fakturor, handläggning av parkeringstillstånd, arkivering och arkivvård, uppdatering av hemsida samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Även byggnadsnämndens nämndadministration i systemet Ciceron DoÄ ingår i dina arbetsuppgifter. Bygglovsprocessen står inför en digitalisering och där kommer du ha en viktig roll i utvecklingen av detta som systemansvarig för ärendehanteringssystemet ByggR.

Arbetet sker i nära samverkan med bygglovshandläggare och övrig personal på förvaltningen. Det kan även bli aktuellt att hjälpa andra enheter inom kommunen vid behov.





Kvalifikationer
Vi söker dig som har administrativ utbildning och har arbetat med administrativa uppgifter tidigare. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration eller arbetat med bygglovshandläggning.

Som person är du strukturerad och noggrann då det är viktigt att du håller hög kvalitet i ditt arbete samtidigt som du är effektiv. Vidare kan du uttrycka dig professionellt i både skriftlig och muntlig form. Vi ser också att du som söker har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter, trivs med mycket eget ansvar och har en god förmåga att lära nya system.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Övrigt
Karlsborgs kommun använder sig av rekryteringsverktyget Varbi för att hantera ansökningar, vilket också är ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. 

Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag. 

Karlsborgs kommun som arbetsgivare

Karlsborgs kommun med sina ca 7000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel. 
Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. 
Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda och omsätter runt 500 mkr/år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnadsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Marknadsgränd 2
None

Postadress

Tyresö kommun
Tyresö, 13581

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024