Administratör till Polisområde Östergötland

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Region Öst har ca 2000 anställda. Regionen består av tre polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Polisområdeskanslierna i polisområdena har till uppgift att planera, följa upp och stödja verksamheten ur både ett kortsiktigt och långsiktigt perspektiv. I respektive polisområdeskansli finns en funktion för operativ verksamhetsstyrning, där ingår även administrativt stöd och handläggare på kansliet.

Vi söker nu dig som vill arbeta med planering och systemförvaltning vid polisområdeskansliet i Östergötland.

Arbetsuppgifter
Som administratör vid polisområdeskansliet i Östergötland kommer du att arbeta med personalplanering, schemaläggning, särskilda händelser samt administration kopplat till planering för all operativ verksamhet inom polisområdet.
I arbetet ingår även systemförvaltningsuppgifter i systemen Cops och Palasso. Det innebär att arbeta med systemadministration, kontroller och påminnelser samt support av resursplanerings- och lönerelaterade frågor till övriga medarbetare i organisationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- Lägst gymnasieexamen
- Erfarenhet av resursplanering och/eller arbete i personaladministrativa system
- Mycket goda IT-kunskaper

Meriterande
Det är meriterande om du har
- God kännedom om och/eller har arbetat inom den offentliga sektorn
- Kunskap om arbetstidsavtal och dess tillämpning

Personliga egenskaper
För att trivas med arbetet bör du vara en strukturerad och noggrann person med ordningssinne. Det är samtidigt en social roll där du bör vara serviceinriktad och flexibel i ditt arbetssätt. Vidare är det viktigt att du är stresstålig då tempot tidvis är högt.
Funktionen ställer också krav på att du kan arbeta självständigt och i grupp, att du har lätt för att skapa nya kontakter och att du har en god samarbetsförmåga.

Mer om anställningen
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Funktionen placeras i gruppen Operativ verksamhetsstyrning vid polisområdeskansliet i Östergötland, placeringsort i Linköping. Tjänsten är tillsvidare och myndigheten tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Säkerhetsprövning kommer att ske innan anställning.
Arbetstiden är i huvudsak förlagd till kontorstid med möjlighet till flextid. Vid särskilda händelser kan arbete utom kontorstid bli aktuellt.

Övrig information om tjänsten samt ansökan finner du via länken nedan:
https://www.aditrorecruit.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=93d4919f-98cc-4929-93af-250c8cbe7529

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag är 17 maj 2016.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN JÖNKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 maj 2016

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

Business Strategy and Development

15 maj 2024