Administratör till Produkttekniska Avdelningar

Arbetsbeskrivning

Nynas är ett annorlunda oljebolag. För oss är olja ett material med unika egenskaper, som våra kunder använder i en rad produkter och i olika processer. Vi är 850 medarbetare, våra produkter tillverkas i 9 produktionsanläggningar i Europa, USA och Sydamerika och vi har försäljningskontor i 30 länder över hela världen. Vi omsätter 2 miljarder EUR och växer stadigt. Tillsammans med våra kunder satsar vi stora resurser på att ständigt utveckla oljans möjligheter i takt med deras nya behov. Vi kallar det - "Taking oil further". Vi söker för tillfället en Administratör till våra Produkttekniska avdelningar i Nynäshamn. Som Administratör till våra Produkttekniska avdelningar kommer din främsta arbetsuppgift att vara att ge support till följande fyra avdelningar i Nynäshamn: Bitumen Technology Nordic (Bittek), Process Technology Naphthenics, Technical Market Support Napthtenics (TMS) och Corporate Research. Ansvarsområden: *Administration av IP databaser: Patent databas, arkivering av licensavtal samt F&U rapporterings databas *Distribuering av information gällande patent och litteratur *Beställning av vetenskaplig litteratur *Administration av QA system *Koordinering av sekretessavtal och standards (SIS, ASTM, DIN etc.) *Administration i anslutning till akreditering av Bitumen Technology laboratoriet samt TMS Service Laboratoriet *Kontorsadministration Du kommer att rapportera till chefen för Corporate Research. Bakgrund och Personliga egenskaper: Du har en utbildning inom administration, på gymnasienivå eller en grundläggande högskoleutbildning. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete från en liknande roll krävs. Baskunskaper inom teknik är önskvärda. Du talar flytande svenska och engelska. Goda IT kunskaper ( MS Office & Lotus Notes) är nödvändiga för tjänsten. För att lyckas i denna roll behöver du vara strukturerad och service inriktad. Förmåga att jobba självständigt i en samordnande roll är nödvändig. Du är effektiv och har en stark känsla för organisation och noggrannhet. Vi erbjuder dig: I gengäld erbjuder vi dig en intressant position i en dynamisk och trevlig arbetsmiljö tillsammans med hängivna medarbetare över hela världen. Ansökan: Du söker tjänsten via www.id-entity.se eller www.id-entity.positionett.se/assignment.php?id=744 Sista ansökningsdag är den 5 mars 2010.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Konsult Niklas Almquist
0733640640
HR Konsult Åsmund Michalsen
0733232133
HR Konsult Niklas Almquist
08 21 68 90 0737-084194
HR konsult Åsmund Michalsen
0733 23 21 33
Rekryteringskonsult Ylva Ottosson
0733914108

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ID. ENTITY AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 februari 2010
  • Ansök senast: 5 mars 2010

Besöksadress

TEGNÉRGATAN 35
STOCKHOLM

Postadress

TEGNÉRGATAN 35 2 TR
STOCKHOLM, 11161

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010