Administratör till Ramirent

Administratör till Ramirent

Arbetsbeskrivning

Gillar du att ha varierande arbetsuppgifter, ett stort kontaktnät på arbetet, vara problemlösaren man vänder sig till? Då har vi jobbet för dig!

I rollen som Administratör arbetar du huvudsakligen med uppgifter kopplade till affärsservice. Du hanterar eftermarknads relaterade frågor som reklamationer, fakturering, försäkringsärenden samt avtalshantering för kunder. Du har kontakt med företagets olika avdelningar och fungerar som spindeln i nätet. Du kommer att arbeta från Brunna och tillsammans med kollegorna där och på våra andra orter i Sverige kommer du möta interna och externa kunder över telefon och mail.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera interna verksamhetssystem (arbetsorder, fakturering, krediteringar, rapporter, omplaceringar, utrangeringar, nya avtal och kunder, leverantörsfakturor mmm)
• Försäkringsärenden
• Telefon och mail-service till våra interna och externa kunder
• Reklamationer: Vid önskemål från kund avseende kreditiering utreds den sakliga grunden via KC samt berörda personer för aktuell affär.

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget är på 6 månader med stora möjligheter till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, kundorienterad och samarbetsinriktad lagspelare med arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Rollen innebär mycket intern och extern kommunikation. Därför vi ser att du är en god lyssnare, tydlig kommunikatör och stark relationsbyggare. Erfarenhet från maskin och materialkännedom ses som extra meriterande.

Vidare ser vi att du är en problemlösare. Då utmaningen ligger i att komma överens med kunden på ett sätt som bevarar relationen och främjar våra intressen. Därför bör du kunna erbjuda kreativa lösningar som gör båda parter nöjda.

Viktigt för tjänsten är:
- God kunskap inom svenska och engelska
- God kunskap i Officepaketet
- 3-4 års yrkeserfarenhet
- Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Ramirent
Ramirnet är ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag. Vi levererar maskin- och säkerhetslösningar till såväl byggbranschen som övriga industrier, med målet att öka säkerheten och effektiviteten ute på arbetsplatserna. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. 2019 förvärvade Ramirent maskinuthyrningsbolaget Stavdal, vilket innebär att Ramirent nu är marknadsledande inom den svenska maskinuthyrningsbranschen. Ramirent har verksamhet i nio länder (Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Slovakien och Polen) och tillhör sedan 2019 Loxamgruppen, världens tredje största maskinuthyrningsbolag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

deni.ilic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Admin, affärsservice, maskin, problemlösning, möjlighet, flexibel, Adecco, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024