Administratör till Regionalt cancercentrum sydöst

Administratör till Regionalt cancercentrum sydöst

Arbetsbeskrivning

Regionalt cancercentrum (RCC) Sydöst, som är en del av Regionledningskontoret inom Region Östergötland, är ett kunskaps- och serviceorgan i sydöstra sjukvårdsregionen som tillsammans med övriga fem regionala cancercentrum ska utveckla cancervården utifrån ett tydligt patientperspektiv och målen i den nationella cancerstrategin.

Läs gärna mer om RCC Sydöst på vår hemsida. På kansliet arbetar idag 27 personer inom olika professioner som bland annat registeradministratörer, statistiker, processledare, projektledare, registerproduktägare och kommunikatör.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör med praktiskt och gärna IT-tekniskt intresse, som tillsammans med övriga medarbetare driver och utvecklar verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. service och stöd gentemot ledning, processledare och övrig personal. I din roll som administratör är du självständig men samtidigt en viktig lagspelare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

- bokning av konferenser och möten
- skriva minnesanteckningar och andra administrativa uppgifter
- administration i Heroma
- fakturahantering i Unit4 ERP
- diarieföring
- ansvarig för passersystem och larm
- administrativt ansvarig för referenshantering i EndNote av nationella vårdprogram

Utbildning och erfarenhet
Det är önskvärt med eftergymnasial utbildning. Du kan också ha förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Din datorvana är mycket god, liksom dina kunskaper och erfarenheter av Microsoft Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skriva minnesanteckningar.  

Personliga egenskaper
Som administratör hos oss är du navet på kontoret, ett stöd till chefer och verksamheter. Du gillar att vara spindeln i nätet och kan hantera många bollar i luften. Vi ser gärna att du har en god initiativförmåga och ett positivt förhållningssätt.  Du är strukturerad och har en god förmåga att samarbeta med andra och bidra till ett gott samarbetsklimat i gruppen. 

Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Administratör till Familjehemsenheten

Administratör till Familjehemsenheten

29 maj 2024

29 maj 2024