Administratör till Samhällsbyggnad

Administratör till Samhällsbyggnad

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart samhälle för invånare, besökare och näringsliv. Vi är ca 250 medarbetare inom samhällsplanering och kompetensförsörjning och den här tjänsten är placerad vid den administrativa enheten. Arbetsplatsen ligger mitt i Piteå centrum i förvaltningens aktivitetsbaserade lokal, Stadsporten.

Den administrativa enheten tillhandahåller administrativ specialistkompetens som stöd till förvaltningens verksamheter. Enheten ansvarar för att genomföra och effektivisera nedanstående områden inom förvaltningen: Administration – Nämndadministration – Webbhantering - Arkivfrågor-Driftsansvar Stadsporten - IT-stöd, Informationshantering – Inköpssamordning – Personalredogörning -Registratur – Ekonomihandläggning - Reception. Enheten leds av administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Som administratör på Samhällsbyggnad arbetar du med internt stöd till verksamhetsområden Plan, Bygg samt Miljö och Hälsoskydd. Du arbetar i nära samarbete med handläggarna och medverkar i bland annat deras verksamhetsmöten. Du samordnar och medverkar i att utveckla rutiner, arbetsmetoder samt att digitalisera enheternas arbetsflöden i praktiken. Att arbeta med plan- bygg och miljöärenden är en myndighetsutövning och följer en lagstadgad process.

I arbetet ingår att sköta de administrativa delarna i olika processer, utskick, samråd/granskning, annonsering, webbinformation, funktionsbrevlådor, fakturering och arkivering. Du arbetar med underhåll i de digitala systemen/e-tjänster samt att utveckla digitala metoder och rutiner, allt i nära samarbete med handläggare i Plan, Bygg samt Miljö och Hälsoskydd.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning mot administration. Du har tidigare flerårig erfarenhet av kvalificerande administrativa arbetsuppgifter, gärna från kommunal/offentlig verksamhet. Vi söker dig med god förmåga att prioritera då tempot stundtals är högt. Du ska ha lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer. Som administratör är du serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du behöver ha kunskaper i M365 och en hög digital kompetens. Som person är du självgående, kreativ och lösningsorienterad. Du har både lätt att samarbeta och att sätta dig in i och förstå verksamheten. Rollen kräver många kontakter, vilket ställer krav på att du är kommunikativ i både tal och skrift.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde 221201 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar

Helen Sundberg Enhetschef 0911-69 72 88

Sten Andersson Vision 0911-69 69 70

Välkommen med din ansökan senast 2022-10-21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 oktober 2022

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023