Administratör till Samhällsbyggnadskontoret

Administratör till Samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

På samhällsbyggnadskontoret hanteras områden som exempelvis bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd, geografisk information. En pågående dialog, både med invånare och företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen, är viktigt för oss. Vi tar avstamp i perspektiven social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet när vi planerar vårt arbete. Det är också en självklarhet att ett systematiskt arbetsmiljöarbete och en nyfikenhet för digitaliseringens möjligheter genomsyrar arbetet.
Samhällsbyggnadskontoret består av sju enheter och vi söker nu en administratör till den administrativa enheten. Samhällsbyggnadskontorets administrativa enhet har hand om många av de kontorsövergripande processerna såsom nämndprocessen, registratur, kommunikationssamordning och övergripande administration och verksamhetsutveckling. Enheten arbetar tätt med övriga enheter och har både vägledande och stödjande uppdrag.
Vi erbjuder dig:
Vi tycker att en bra introduktion är viktig, ihop med en kontinuerlig utveckling därför har alla medarbetare en individuell kompetensutvecklingsplan. Vi ser fram emot att höra dina idéer och att utveckla verksamheten ihop med dig.
Du erbjuds friskvårdsbidrag på 2000 kronor per år, möjlighet till flextid och möjlighet att löneväxla semestertillägget till extra lediga dagar.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör finns du med i flera olika processer på kontoret.

Uppdraget innefattar:
• Fakturahantering och inköp
• Protokollskrivning vid olika möten (möten på kvällstid förekommer)
• Hantera kontorets fysiska post och andra praktiska uppgifter
• Organisera kontorets arbetsplatsträffar och andra större möten

Därutöver kan andra uppgifter bli aktuella. Vi är en liten enhet som hjälper varandra i våra huvuduppdrag så du kommer även att bli delaktig i registratur, nämndhantering, verksamhetsutveckling och kommunikationsarbete.

Precis som alla andra medarbetare på vårt kontor blir du en viktig del i olika övergripande arbeten såsom kontorets systematiska arbetsmiljöarbete och arbete mot en helt digital samhällsbyggnadsprocess. Kort sagt, det här är ett uppdrag med möjlighet att få inblick i många olika områden!


KVALIFIKATIONER
För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet, kunskap och utbildning:

• Eftergymnasial utbildning inom förvaltning eller administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömning som likvärdig.
• Arbetslivserfarenhet från administrativt uppdrag där du har haft flera olika arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av att skriva formella dokument (antingen från tidigare arbete eller studier.)
• Erfarenhet från att hantera affärssystem, bokningssystem, verksamhetssystem eller liknande.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att arbeta i olika IT-system, och har lätt för att sätta dig in i nya system.
• God förmåga att hantera Officepaketet, framförallt word och excel.

För oss är det lika viktigt med personliga egenskaper som dina tidigare erfarenheter. För uppdraget som administratör behöver du:
• ha ett strukturerat arbetssätt, vara flexibel och kunna prioritera om vid förändrade förutsättningar.
• ha förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp.
• stimuleras av vara med och utveckla processer och tycker om att bidra till verksamhetens utveckling.
• ha en god servicekänsla.
• ha en god kommunikativ förmåga
Det är därtill meriterande om du har kunskap inom fakturahantering, protokollskrivning, registratur, eller arbetslivserfarenhet från administrativa uppdrag inom offentlig förvaltning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Läs mer om vår värdegrund här: www.strangnas.se/brobygget

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2022
  • Ansök senast: 16 augusti 2022

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024