Administratör till Sandbäckens Rör i Linköping

Administratör till Sandbäckens Rör i Linköping

Arbetsbeskrivning

Sandbäcken är en av Sveriges ledande leverantörer inom innovativa och funktionella fastighetstekniska lösningar.

Verksamheten är specialiserade på entreprenader och service inom bland annat teknikområdena VS, medicinska gaser, komfortkyla, sprinkler, brandskydd (vattendimma, gassläck) fjärrvärme och fjärrkyla. Inom koncernen finns även kompetens och erfarenhet av konstruktion och projektering samt teknikområdena el, ventilation och fastighetsautomation.

Koncernen består i dag av över 30 specialiserade dotterbolag som tillsammans är etablerade på över 40 orter runt om i Sverige. Totalt består Sandbäcken-koncernen av nästan 900 medarbetare.



Vi söker nu en administratör till vårt kontor i Linköping. Du kommer att jobba 60 % till att börja med, vilket kan komma att utökas. Sandbäckens Rör i Linköping sitter vi tillsammans med fler bolag inom koncernen vilket möjliggör fler kollegor på plats.  Vi är en arbetsgivare där beslut tas lokalt, precis som i det mindre företaget, det är det som gör oss unika. 

Arbetsuppgifter
Som administratör främst för vårt bolag i Linköping kommer du att vara en central person för Linköpings bolaget, du stöttar verksamheten på bästa sätt. Vi är i dagsläget 8 tjänstemän på kontoret och närmare 40 montörer varav en del utgår från kontoret på morgonen.

Som administratör kommer du att jobba med vår verksamhet i Linköping. Dina arbetsuppgifter innebär att arbeta med kundreskontra och leverantörsreskontra. Vi förutsätter att du har ett eget driv och frågar om du behöver hjälp. Du kommer att ha ett samarbete med vår ekonomiavdelning som sitter på plats i Linköping. Du kommer även att jobba med administration gällande ROT samtidigt som du säkerställer fakturerade timmar i vårt system Next. Andra arbetsuppgifter är att ta emot samtal via växel vid behov Du kommer också att sköta en del annan administration såsom certifieringar och utbildningar, detta görs i vårt HR-system Flex.

Inom koncernen finns ett nätverk av administratörer, som är hanterar andra bolag inom koncernen och är placerade på andra orter, nätverket kan också fungera som stöd och kontakt vid olika typer av frågor.

Din arbetsplats kommer att vara på vårt kontor i Linköping och du kommer att jobba tillsammans med de på plats. Större delen av din arbetstid är av administrativ karaktär men du kommer också att bistå med mer praktiska administrations sysslor på kontoret.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en ekonomisk bakgrund eller ekonomisk gymnasial utbildning. Har du erfarenhet av tidredovisningssystemet Next är det starkt meriterande såsom erfarenhet av Agresso. 

Personliga egenskaper
Du är prestigelös i ditt sätt att vara och har en egen drivkraft att få saker och ting att hända. Du är van att arbeta självständig och vågar ta egna initiativ där det behövs. Vidare är du noggrann och strukturerad samt är öppen för att lära dig nytt. 

Vi erbjuder
På Sandbäckens Rör i Linköping kommer du tillhöra ett gott gäng inom Sandbäckens. Vi erbjuder friskvårdspeng för din hälsa och uppmuntrar gärna träning. Vi jobbar på att vara ett gäng som trivs ihop, därför träffas vi också på fritiden emellanåt för att umgås och ha trevligt.

Kontaktinformation
Jari Grönberg, VD Sandbäckens Rör i Linköping , 0760-00 26 70, jari.gronberg@sandbackens.se

Arbetsplats
Sunnorpsgatan 6

582 73 Linköping

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandbäckens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024