Administratör till Sehlstedtsgatan 12 Äldreboende

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör är du ett nära och aktivt stöd till enheternas chefer, och du har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefen att planera och styra sin verksamhet. Du tillhör en administrativ grupp på fem personer med gemensamma arbetsplatsträffar.
Varje administratör har sin placering ute i verksamheten
Arbetet innefattar dagliga administrativa uppgifter inom verksamheten utifrån enhetens behov. Till stor del kommer du att arbeta i vårt lönesystem Personec och Time Care pool, samt göra beställningar i Winst.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjlighet att växa i rollen som administratör!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, gärna med administrativ inriktning. Du har arbetslivserfarenhet inom äldreboende och god IT-kompetens. Du har logistisk förmåga då arbetet är av sådan karaktär. Du behöver även ha förmåga att fördela arbetsuppgifter på ett pedagogiskt sätt. Du behöver ha ett ekonomiskt tänk.
Det är meriterande om du har arbetat med Timecare och därmed tillförskaffat dig kunskap och förståelse för kopplingen mellan Personec och schemasystemet.

Eftersom arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office, Treserva samt Winst.

Vi söker dig som är en positiv och glad person som drivs av en vilja att stötta och hjälpa andra. För tjänsten krävs förmåga att ta ett stort ansvar och att din samarbetsförmåga är mycket god. Du förväntas vara en god kommunikatör, flexibel och initiativrik samt att du har ett gott och professionellt bemötande med hög servicekänsla. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne, noggrannhet och tålamod. Självkännedom, humor och ett gott humör är också egenskaper vi värderar högt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor

Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Lundby Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


31 maj 2024