Administratör till skaderegleringsavdelning

Administratör till skaderegleringsavdelning

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta inom administration. Har du även ett intresse för byggbranschen och vill utvecklas hos ett tillväxtbolag inom försäkring? Skicka din ansökan redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är Sveriges ledande försäkringsbolag inom byggbranschen och erbjuder en rad försäkrings- och garantilösningar som skapar säkrare byggprocesser och tryggare bostäder. De har idag ett 40-tal anställda på huvudkontoret i Stockholm och har en tydlig tillväxtagenda för de kommande åren. De söker just nu en person som ska jobba i en stöttande administrativ roll till den växande avdelningen inom skadereglering.

Uppdraget är en heltidstjänst och förväntas pågå till slutet av mars. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. För rätt person kan det finnas eventuell möjligheter för fortsatt samarbete med kund alternativt hos annan kund via academic work.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
* Administrera inkommande skadeanmälningar från privat- ochföretagskunder
* Registrera skadeanmälningarna i ett försäkringssystem
* Jobba i en stöttande funktion för skadereglerare och begära in eventuella kompletteringar
* Säkerställa hög servicenivå och snabb leverans till kunder
* Framställa enklare presentationer

Du kommer att arbeta i en mindre grupp där du förväntas bidra både högt och lågt med de uppgifter som är aktuella.

VI SÖKER DIG SOM
* Har arbetsrelaterad erfarenhet inom administration för att snabbt kunna axla rollen
* Har en gymnasieexamen
* Är flytande i svenska, i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du


* Tidigare har arbetat med försäkringar
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Har en examen från relevant YH- eller akademisk utbildning


Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Självgående


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du visar dessa genom hela processen.

Övrig information


* Start: Omgående, början av december
* Omfattning: Heltid, 4 månader framåt med chans till förlängning
* Placering: Stockholm, Norrmalm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 25 december 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024